در سالروز میلاد با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) آیین خطبه خوانی خادمان آستان مقدس بانوی کرامت در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد.

آئین خطبه خوانی خادمان در حرم بانوی کرامت برگزار شد

به گزارش قدس انلاین، در نخستین روز از ماه ذی القعده و همزمان با میلاد باسعادت بنت موسی بن جعفر (ع) اخت الرضا حضرت فاطمه معصومه (س)، مراسم خطبه خوانی خادمان کریمه اهل بیت (ع) در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد.

در مراسم معنوی و سنتی آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س)، حجت الاسلام مروی تولیت حرم مطهر رضوی، آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله مقتدایی عضو شورای عالی مدیریت حوزه، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، تعدادی از اساتید حوزه علمیه قم، خادمان حرم بانوی کرامت و آستان قدس رضوی حضور داشتند.

تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم در سخنانی به تبیین جایگاه حضرت معصومه (س) پرداخت و در ادامه به موضوع حجاب و عفاف و نگاه غرب به زن اشاره کرد و در توصیه‌های به جوانان دختر و پسر از آنان خواست تا با مطالعه رفتار غرب در مواجه با زنان، آنان را الگوی خود قرار ندهند.

شعر خوانی استاد محمد علی مجاهدی پدر شعر آئینی کشور و مداحی و خطبه خوانی حاج عباس حیدرزاده از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

بسیاری از خادمان آستان های مقدس در حالی که شال سبز به گردن داشتند و شاخه‌های گل بر دست، سالروز میلاد اخت الرضا (ع) حضرت معصومه (س) را به محضر بانوی کرامت تبریک گفتند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.