مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: برای ایام فتح خرمشهر امسال یک هزار و ۵۲۰ فعالیت فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و عمرانی در گلستان پیش‌بینی شده که ۴۱ برنامه شاخص است.

برگزاری ۱۵۲۰ برنامه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در گلستان/ مقاومت رمز فتح خرمشهر بود

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ محمدرضا کاظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: ۱۹ ماه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی رژیم تا بن دندان مسلح رژیم بعث عراق به کشور ما حمله کرد.

وی با بیان اینکه مردم خرمشهر ۳۵ روز در برابر حملات رژیم بعث عراق مقاومت کردند، اما به دلیل خیانت بنی صدر سرانجام این شهر به اشغال رژیم بعث عراق درآمد، گفت: در همه دنیا وقتی کشوری مورد تجاوز کشور دیگری قرار می‌گیرد یا تسلیم شده و یا از دیگر کشورها کمک می‌گیرند، اما امام خمینی(ره)‌ ایستادگی کرده و راه سومی به نام مقاومت را در ادبیات سیاسی جهان مطرح کرد.

مدیرکل حقظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) تسلیم نشده و از دیگر کشورها نیز کمک نگرفت، زیرا به شعار نه شرقی و نه غربی اعتقاد داشت، افزود: مردم کشور ما به پشتیبانی رهبر کبیر انقلاب راه مقاومت را در پیش گرفته و سرانجام کشور را از چنگال رژیم اشغالگر بعثی آزاد کردند.

کاظمی توکل و اعتماد به خدا را از درس‌های بزرگ فتح خرمشهر و عملیات «الی بیت المقدس» برشمرد و افزود: مبارزه همراه با ایمان و توکل به خدا از نکات بارز رزمندگان ما بود و همواره گفتمان رهبری را فصل الخطاب خود قرار می‌دادند.

وی وحدت و همدلی بین نیروهای ارتش و سپاه در عملیات‌های فتح خرمشهر را رمز موفقیت رزمندگان ما دانست و تصریح کرد: رزمندگان ما با آمادگی کامل و در مدت زمان کوتاه، با به اسارت در آوردن ۱۹ هزار نفر از نیروهای بعثی، ۱۶ هزار کشته از نیروهای متجاوزین و غنیمت گرفتن ادوات و تجهیزات نظامی، فتح بزرگ خرمشهر را رقم زدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان خاطر نشان کرد: برای ایام فتح خرمشهر امسال یک هزار و ۵۲۰ فعالیت فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و عمرانی در استان پیش‌بینی شده که ۴۱ برنامه شاخص است.

کاظمی اضافه کرد: برگزاری صبحگاه مشترک، نواختن زنگ مقاومت و پیروزی در مدارس، برگزاری یادواره شهدا، اجرای تئاتر خیابانی با موضوع دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه کتاب، تجلیل از زنان پشتیبان جنگ، پویش نذر خون، مسابقات ورزشی، همایش پیاده روی خانوادگی، اعزام دامپزشک به روستاهای محروم و تجلیل از فاتحان خرمشهر از برنامه‌هایی است که مناسبت آزادسازی خرمشهر در گلستان برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.