مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی - هنری مساجد خراسان رضوی گفت: برگزاری جشن دهه کرامت در ۱۰ مسجد مشهد مقدس با محوریت کانون های فرهنگی - هنری مساجد این شهر، در حال انجام است.

برگزاری جشن دهه کرامت در ۱۰ مسجد مشهد مقدس در حال انجام است

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام و المسلمین حسن افکار اظهار کرد: مساجد خراسان رضوی در طول ایام دهه کرامت میزبان برگزاری جشنهای مختلف و برنامه های فرهنگی و هنری با هدف ترویج شور و نشاط اجتماعی و توسعه خدمات کریمانه هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی - هنری مساجد خراسان رضوی با اشاره به ویژه برنامه های دهه کرامت در کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان افزود: کانونهای فرهنگی هنری مساجد در همه عرصه ها بویژه تعظیم شعائر و بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی پیشتاز بوده و در همین راستا با پویش "هر کانون یک خدمت کریمانه" میزبان ویژه برنامه های دهه کرامت شده اند.

وی بیان کرد: در نخستین روز از دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، مراسم گلباران حرم مطهر رضوی با حضور بانوان و دختران عضو کانون های مساجد مشهد برگزار شد.

افکار برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، برپایی ایستگاههای خدمت رسانی و خدمات فرهنگی، برگزاری مسابقات نقاشی و رویدادهای هنری ویژه کودکان و نوجوانان و برگزاری تورهای جهادی را از دیگر ویژه برنامه های دهه کرامت کانونهای مساجد خراسان رضوی برشمرد و گفت: جشن ویژه دختران با عنوان "جشن پروانه ها " نیز با محوریت کانون های مساجد امروز در سطح مساجد منتخب استان در حال برگزاری است.

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی - هنری مساجد خراسان رضوی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ مسجد در استان خراسان رضوی وجود دارد که حدود هزار و ۸۵۰ کانون فرهنگی هنری در این مساجد فعال است، از این تعداد کانون فرهنگی هنری، ۷۸۰ کانون در شهرستان ها و بقیه در روستاهای استان فعال هستند که بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این کانونها فعالیت می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.