۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
کد خبر: 874545

همزمان با آغاز دهه کرامت و آیین جشن میلاد حضرت معصومه (س) از دختران نمونه و برتر شهرستان کنگاور با حضور مسوولان تجلیل شد.

دختران برتر و نمونه کنگاور تجلیل شدند

به گزارش قدس آنلاین فرماندار کنگاور عصر یکشنبه در جلسه تجلیل از دختران برتر شهرستان که در سرسرای فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: استکبار جهانی و دشمنان انقلاب در سال های اخیر ارزش ها و فرهنگ جامعه ایران اسلامی بویژه بانوان را مورد تهاجم قرار داده اند و برای رسیدن به اهداف شوم خود از هر ابزاری بهره می گیرند.

«فرزاد الماسی» افزود: این روزها نیز تمرکز دشمنان در فضای مجازی تضعیف پایه های خانواده و بی تفاوت کردن دختران ما نسبت به ارزش های اسلامی است به گونه ای که شبهات زیادی را در این فضا مطرح و حس ناامیدی را به آنها القا می کنند.

الماسی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی شبهاتی همچون اسلام نگاه برابری برای زن و مرد قائل نیست، مطرح می کنند در حالی که اسلام جایگاه زن را به بالاترین حد خود رسانده است و این قشر همواره در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی نظام اسلامی حضوری پر رنگ داشته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان کنگاور با تاکید بر الگوپذیری دختران از حضرت معصومه(س)، گفت: بی تردید با تبیین و تشریح زندگی حضرت معصومه (س) در بین بانوان جامعه، استکبار جهانی در نیت شوم تهاجم فرهنگی ناکام خواهد ماند.

وی افزود: حضرت معصومه(س)، ویژگی‌های منحصربه فردی داشته و سرچشمه سایر فضایل و کمالات معنوی است که باید این الگوی وصف ناپذیر با استفاده از ظرفیت های اطلاع رسانی برای دختران جامعه ایران اسلامی بازگو شود.

فرماندار کنگاور ادامه داد: ویژه برنامه‌ های دهه کرامت و روز دختر همانند سال‌ های گذشته از سوی نهادهای مربوطه تدارک دیده شده و نامگذاری روزها صورت گرفته است و لازم است ارگان های دخیل در این امر به صورت هدفمند کار کنند.

فاطمه معصومه، شفیعه اهل بیت

امام جمعه کنگاور نیز در این جلسه با اشاره به مقام عصمت و شفاعت حضرت معصومه (س) اظهار داشت: قم کوفه کوچک؛ یکی از فرزندان من در قم از دنیا می رود که اسمش فاطمه دختر موسی (ع) است و به شفاعت او همه شیعیان من وارد بهشت می شوند.

حجت الاسلام «سید رضا حسینی» ادامه داد: هر چند شفاعت کبری مخصوص پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و بعد از او در اختیار امامان معصوم (علیهم السلام) می‌باشد، اما در بین صالحان و اولیاء الهی و امامزادگان حضرت معصومه(علیهاالسلام) نیز دارای مقام شفاعت کبری است و می‌تواند در حق شیعیان خویش شفاعت نماید.

وی در ادامه به شبهاتی که در این راستا درباره حقوق زنان مطرح می‌شوند اشاره کرد و اظهار داشت: شبهاتی که مطرح می شود معمولا مواردی هستند که با خط کش تفکر غربی اندازه گیری شده و در نهایت منجر به زیر سؤال بردن نگاه اسلام به زن می‌شود و با توجه به اهمیت مسئله زن، این شبهات خدشه ای بر پیکره اعتقادات مسلمانان و علاقه‌مندان به اسلام می‌تواند وارد کند.

حجت الاسلام حسینی افزود: اینکه می گویند مرد با زن باید مساوی باشد قیاس اشتباهی است؛ هر چیزی خاصیت خود را دارد؛ از نشانه ای قدرت رب العامین این است که از هر چیزی زوج خلق کرده است؛ مثلا دریا و خشکی مکمل هم هستند؛ مگر می شود بگوییم شب خوب است یا روز؟ اینها هر دو مکمل هم هستند و زن و مرد هم مکمل هم هستند.

وی ادامه داد: به تعبیر شیخ بهایی زن ها یک گنج پنهان هستند که نباید زیبایی خود را به رخ مردم بکشند و شباهتی همچون عظمت شب های قدر دارند که عظمت این شب ها به خاطر این است که پنهانی خاصی در این شب ها وجود دارد.

این مراسم به همت خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان کنگاور برگزار و از دختران برتر تقدیر و تجلیل شد.

سالروز ولادت حضرت معصومه (س) در تقویم ملی ایران به نام روز دختر و برای ارج نهادن به این قشر عزیز جامعه نامگذاری شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.