وزارت خارجه پاکستان با محکومیت حمله تروریستی در ایران اعلام کرد، پاکستان مرز خود با ایران را «مرز صلح و دوستی» می‌داند.

پاکستان حمله تروریستی در ایران را به شدت محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین، روابط عمومی «قرارگاه قدس جنوب شرق» شنبه شب اعلام کرد که اشرار و معاندان با استفاده از خاک پاکستان و نقض حریم مرزی ایران طی یک اقدام تروریستی و ناجوانمردانه اقدام به حمله به برجک مرزبانی «مزه سر» هنگ مرزی سراوان کرده که با مقاومت جانانه نیروهای دلاور مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مواجه و تروریست‌ها به عمق خاک پاکستان متواری شدند. براساس اعلام این قرارگاه، در این درگیری پنج نفر از غیورمردان مرزبانی به فیض عظیم شهادت نائل آمدند و ۲ نفر دیگر مجروح شد

به دنبال این حادثه، وزارت خارجه پاکستان یکشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای این حمله تروریستی را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که پاکستان حمله تروریستی در شهرستان سراوان ایران در ۲۰ می ۲۰۲۳ (شنبه ۳۰ اردیبهشت) که منجر به جان باختن ۶ پرسنل امنیتی ایرانی شد را به شدت محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: «دولت و مردم پاکستان عمیق ترین تسلیت خود را به خانواده‌های داغدار شهدا و همچنین به دولت ایران در این حادثه تلخ ابراز می‌کنند. همانطور که در دیدار اخیر نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور ایران مجددا تأیید شد، ما بر لزوم تلاش متقابل برای از بین بردن تروریسم در دو طرف مرز تاکید می‌کنیم. پاکستان مرز ایران و پاکستان را مرز صلح و دوستی می‌داند و همچنان متعهد به همکاری با ایران در این راستاست.»

در همین خصوص «ناصر کنعانی» سخنگوی دستگاه دیپلماسی در واکنش به این اقدام تروریستی گفت:« جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این اقدام شرورانه، از دولتمردان پاکستان انتظار دارد هر چه سریع‌تر به توافقات ۲ کشور برای سرکوب گروه‌های تروریستی جامه عمل پوشانیده و در ارتقای امنیت مرزهای مشترک بکوشند.»

کنعانی با بیان اینکه قطعا هدف این گروه‌های تروریستی ایجاد خلل در امنیت مرزهای مشترک و امنیت مردم مرزنشین ۲ کشور بوده، تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته مجددا بر اهتمام خود برای بسط امنیت در منطقه و توسعه همکاری‌ها تاکید می‌کند.»

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.