مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از بهره‌برداری از ۳۳ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان- بیرجند طی سه سال اخیر با اعتبار ۳۶۰ میلیارد تومان خبر داد.

بهره‌برداری از ۳۳ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان ـ بیرجند

یه گزارش قدس آنلاین،  عطاءاله اکبری اظهار داشت: طول کل مسیر زاهدان ـ بیرجند ۲۱۱ کیلومتر بوده که تاکنون ۱۰۸ کیلومتر آن به بزرگراه تبدیل شده است.

وی ادامه داد: هم‌اینک نیز ۱۲ کیلومتر باند دوم توسط این اداره‌کل در این محور در دست ساخت است و تا یک ماه آینده عملیات ساخت ۲۳ کیلومتر دیگر این مسیر نیز آغاز می شود تا با وجود بدهی‌های سنگین به پیمانکاران تا پایان سال جاری ۲۰ کیلومتر آن آماده بهره‌برداری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توسعه شبکه بزرگراهی یکی از اولویت‌های مهم و اصلی سیستان و بلوچستان است و طرح های این بخش بدون وقفه در حال اجراست، گفت: افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادف جاده‌ای، افزایش ظرفیت ترافیکی مسیر، افزایش رونق اقتصادی منطقه، کاهش اتلاف زمان و بهبود وضعیت زیر بنایی و زیر ساخت استان از مهمترین اهداف این طرح است.

اکبری با بیان اینکه دولت بر توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان و جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی این بخش اهتمام ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: جهت تکمیل و بهره‌مندی شبکه بزرگراهی در این مسیر پر تردد استان دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی هزینه ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان را ۲۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: زمان اتمام این پروژه‌ همچون دیگر طرح های راه سازی استان وابسته به تامین به موقع اعتبارات است و در صورت جذب منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل این راه‌ها در طول سه سال می‌توانیم پروژه‌های در دست احداث را به اتمام برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در خصوص عقب ماندگی بزرگراه‌های استان نسبت به میانگین کشوری گفت: عقب‌ماندگی راه‌های این استان واقعیتی غیر قابل کتمان است اما طی چند سال گذشته برنامه‌ریزی دقیقی در راستای توسعه شبکه بزرگراهی استان صورت گرفته است که کسب بالاترین تخصیص اعتبار و طول ساخت در حوزه بزرگراهی در کشور نشان از تلاش برای توسعه این بخش دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.