۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 874764

رئیس هیئت کشتی آذربایجان غربی با تایید حضور چهار تیم خارجی در پیکارهای کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی گفت: تمام تدابیر لازم برای برگزاری این مسابقه انجام شده و تماشای رقابت‌ها نیز برای علاقمندان رایگان است.

حضور قطعی چهار تیم کشتی خارجی در جام تختی

به گزارش قدس آنلاین، چهل‌وسومین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی به‌عنوان مرحله چهارم چرخه انتخابی تیم ملی روزهای ۴ و ۵ خرداد ماه به میزبانی شهر ارومیه در استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود. این پیکارها مرحله ماقبل نهایی چرخه انتخابی تیم ملی است که نامدارنی از جمله حسن یزدانی، امیرحسین زارع، امیررضا معصومی، یونس امامی، مجتبی گلیج، امیرعلی آذرپیرا، رضا اطری و علیرضا سرلک در آن حضور دارند.

اسماعیل کیومرثی  اظهار داشت: در این رقابت‌ها شاهد حضور ۱۵۰ کشتی‌گیر داخلی و ۵۰ کشتی‌گیر خارجی هستیم. مسابقات جام تختی با پوشش گسترده‌ رسانه‌ای برگزار خواهد شد و بیش از ۳۰ خبرنگار رسانه‌های مختلف این رویداد بین‌المللی را مخابره خواهند کرد. در این چند روز ارومیه به مرکز توجه رسانه‌های کشتی ایران و جهان تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: برای قضاوت این رقابت‌ها نیز ۳۰ بین‌المللی مبارزه‌های را قضاوت خواهند کرد.

رییس هیئت کشتی آذربایجان غربی در خصوص تمهیدات لازم برای کشتی‌گیران داخلی و خارجی گفت: محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی تاکید فراوانی دارد که این رقابت‌ها در بهترین شرایط در ارومیه برگزار شودو دستورات لازم را صادر کرد تا کشتی‌گیران داخلی و خارجی بتوانند در بهترین نحو در آن شرکت کنند. برگزاری این رقابت‌ها همچنین برای هیئت و فدراسیون نیز حائز اهمیت خواهد بود و در این راستا نیز کلیه دستگاه‌های استان از جمله استاندرای و شهرداری پیگیر کارهای اجرایی آن هستند.

کیومرثی با بیان اینکه تماشای رقابت کشتی بین‌المللی جام جهان پهلوان تختی با دستور استاندار برای دوستاران این رشته رایگان است، گفت: این رقابت‌ها در سالن ۶ هزار نفری الغدیر ارومیه برگزار خواهد شد. با توجه به اینکه ارومیه طرفداران زیادی در رشته والیبال دارد، این میزبانی می‌تواند چندین هزار تماشاگرا را به سالن مسابقات بیاورد. به دلیل رفاقت ۲۵ ساله با علیرضا دبیر تمام قد در کنار رئیس فدراسیون کشتی هستیم و این آمادگی را داریم که میزبان اردوهای تیم‌های نیز باشیم. امیدواریم برگزاری این رویداد بتواند به رشد کشتی در استان منجر شود. در زمانی که رئیس هیئت کشتی استان شدم، حدود ۶۰۰ ورزشکار بیمه شده در سطح استان وجود داشت و هم اینک با برنامه‌ریزی انجام شده، تعداد کشتی‌گیران استان به بیش از ۲ هزار نفر رسیده است.

وی بیان کرد: در رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی کشورهای ارمنستان، افغانستان، گرجستان و عراق حضورشان قطعی شده است. آذربایجان غربی نیز در این رویداد ۲ آزادکار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.