منابع رسانه‌ای از رأی دادن شهروندان ترکیه‌ای مقیم خارج از کشور از جمله در ایران در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه خبر دادند.

شرکت اتباع ترکیه‌ای مقیم تهران، تبریز و مشهد در انتخابات

به گزارش قدس آنلاین ، منابع رسانه‌ای از مشارکتِ امروز شهروندان ترکیه‌ای مقیم ایران، پاکستان، چین و قرقیزستان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه خبر دادند.

خبرگزاری «آناتولی» روز دوشنبه نوشت، اتباع ترکیه‌ای در ایران روزهای ۲۰ تا ۲۱ مه (شنبه و یکشنبه ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت) آراء خود را به صندوق‌های رأی که در سفارت ترکیه در «تهران» و سرکنسولگری ترکیه در «تبریز» و «مشهد» مستقر شده بود، انداختند.


رای دادن اتباع ترکیه در ایران

انتخابات ترکیه به دور دوم  کشیده شده است. «رجب طیب اردوغان»، کاندیدای ائتلاف «مردم» و رئیس‌جمهور کنونی ترکیه، ۴۹.۵۲ درصد، «کمال قلیچداراوغلو» کاندیدای ائتلاف «ملت»، ۴۴.۸۸ درصد و سنان اوغان نامزد ائتلاف «آتا» هم، ۵.۱۷ آرا را در دور اول انتخابات از آن خود کردند. دو نامزد اول به دور دوم راه یافته‌اند. 

اتباع ترکیه در پاکستان نیز روز شنبه در شعب رأی‌گیری که در سفارت و سرکنسولگری در «اسلام آباد»، «لاهور» و «کراچی» مستقر شده بود، حضور یافتند. در قرقیزستان نیز اتباع ترکیه آراء خود را در صندوق‌های رای که در سفارت این کشور در شهر «بیشکک» ترکیه نصب شده بود، ریختند. شهروندان ترکیه در چین دو روز گذشته در سفارت و سرکنسولگری این کشور در «شانگهای» و «گوانگژو» رای دادند.

بر اساس این گزارش، میلیون‌ها رای دهنده در ۱۴ مه (یکشنبه ۱۴ اردیبهشت)  پای صندوق‌های رای رفتند تا رئیس جمهور کشور و اعضای پارلمان  با ۶۰۰ کرسی آن را انتخاب کنند.

ائتلاف مردمی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اکثریت پارلمان را به دست آورد، در حالیکه رقابت‌های ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شد که در ۲۸ ماه مه برگزار می‌شود. در دور اول، هیچ نامزدی اکثریت مطلق را کسب نکرد، اگرچه اردوغان پیشتاز بود. اردوغان در دور دوم با «کمال قیلیچداراوغلو» رهبر حزب اپوزیسیون «جمهوریخواه خلق» رقابت خواهد کرد.

پایان پیام/ص

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.