تور ونسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه چهارشنبه شب نسبت به پیامدهای بحران مالی آژانس امداد و اقدام برای کمک به آوراگان فلسطینی (‌آنروا) و برنامه جهانی غذا هشدار داده است.

سازمان ملل متحد نسبت به بحران مالی آژانس آنروا و برنامه جهانی غذا هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، ونسلند در این باره گفت که برنامه جهانی غذا کمک‌های نقدی به حدود ۲۰۰ هزار فلسطینی را هفته گذشته متوقف کرد و آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای کمک به آوارگان فلسطینی (آنروا) منابع لازم برای ارائه خدمات اساسی و ضروری در ماه سپتامبر (شهریور/ مهرماه) ندارد.

وی به صورت ویژه از بحران تأمین مالی که آژانس‌های سازمان ملل متحد با آن روبه رو هستند،ابراز نگرانی کرد و گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین با مشکلات زیادی روبه روست و از تعداد کشورهایی که به آن کمک می کردند بصورت کلی کاهش یافته است.

ونسلند از کشورهای عضو سازمان ملل متحد خواست که حمایت از فلسطینی‌ها از جمله تأمین مالی آژانس آنروا و برنامه جهانی غذا را افزایش دهند چرا که بدون این کمک‌ها آژانس های سازمان ملل متحد با چالش‌های خطرناک انسانی و شاید چالش‌های امنیتی روبه رو خواهند شد.

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه تأکید کرد: اولویت فوری تقویت اقدامات حمایتی از تشکیلات خودگردان فلسطین و حفظ خدمات حیاتی به ملت فلسطین است.

وی ادامه داد: باید اقداماتی صورت داد، نه تنها برای تأمین رفاه فلسطینی‌ها، بلکه به عنوان یک بخش جدایی‌ناپذیر از پایان اشغالگری و بازگرداندن افق سیاسی جهت تشکیل دو کشور مستقل قابل سکونت برای هر دو طرف که مبتنی بر قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و حقوق بین‌الملل باشد.

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه همچنین ضمن درخواست برای توقف اقدامات یکجانبه که افق‌های صلح را از میان می‌برد، گفت که باید مسائل ضروری و اساسی در مقدمه اقداماتی باشد که برای فراهم کردن شرایط صلح دائمی ایجاد می شود.

ونسلند تاکید کرد: تمام شهرک‌سازی‌ها بر اساس حقوق بین‌الملل غیرقانونی هستند و مانع بزرگی برای صلح هستند و باید ساخت آنها متوقف شود.

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه درباره حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه که در جریان آن چندین فلسطینی شهید و زخمی شدند نیز با تکرار سخنان آنتونیوگوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از اسرائیل خواست که به حقوق بشر متعهد باشد.

ونسلند در بخش دیگری از سخنان خود به محاصره چندین ساله رژیم صهیونیستی بر نوار غزه و تأثیر مخربی که این محاصره بر اقتصاد فلسطین و زندگی فلسطینی‌ها به همراه داشته است، پرداخت.

وی نسبت به افزایش خشونت شهرک نشینان علیه فلسطینی‌ها هشدار داد و گفت: شهرک نشینان اسرائیلی پنج فلسطینی را هدف تیراندازی قرار داده و آنها را زخمی شدند که باید تمام عاملان این اقدامات خشونت آمیز مجازات شده و به عدالت سپرده شوند.

ونسلند افزود: مقامات رژیم صهیونیستی در ماه گذشته میلادی منزل ۳۳ فلسطینی را در منطقه (ج) و۱۷ منزل دیگر را در قدس شرقی تخریب کردند و در جریان آن ۸۹ فلسطینی از جمله ۴۵ کودک آواره شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.