عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان مدعی شد که رهبران ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان تحت فشار هستند تا از این حزب کناره‌گیری کنند.

عمران خان: رهبران حزب تحریک انصاف پاکستان برای استعفا تحت فشار هستند

به گزارش قدس آنلاین، عمران خان چهارشنبه شب در پیامی ویدیویی گفت: این سرکوبی است که پیش از این در تاریخ پاکستان ندیده بودم.

وی افزود: اگر بگویید که عضو حزب تحریک انصاف پاکستان هستید با سرکوب و خشونت مواجه و محبوس می‌شوید. اگر کلمه جادویی «عضو تحریک انصاف نیستیم» را بگویید، آزاد می‌شوید.

عمران خان که از خانه‌اش در لاهور سخن می‌گفت، با بیان اینکه حامیان اصلی و مقام‌های حزب هدف سرکوب قرار گرفته‌اند، تاکید کرد: همه را به زندان انداخته‌اند. حتی نمی‌دانم دیگر با چه کسی تماس بگیرم.

ناظران حقوق بشری می‌گویند که مقام‌های پاکستانی هزاران نفر از حامیان تحریک انصاف پاکستان را از ابتدای آغاز اعتراض‌ها و خشونت‌های اخیر بازداشت کرده‌اند.

این در حالی است که فواد چودهری سخنگوی تحریک انصاف که وزیر اطلاع‌رسانی دولت عمران خان بود از مقام خود کناره‌گیری کرده است.

اسد عمر وزیر دارایی سابق نیز قرار است از دبیرکلی حزب استعفا دهد اما گفته که در تحریک انصاف می‌ماند.

شیرین مزاری نایب رئیس حزب هم سه‌شنبه از سمتش خود کناره‌گیری کرد.

هر سه مقام استعفای خود را پس از آن مطرح کردند که از بازداشت آزاد شدند. آنها به اتهام دامن زدن به خشونت‌های خیابانی بازداشت شده بودند.

خشونت‌های خیابانی پس از آن آغاز شد که عمران خان چندی پیش به اتهام فساد بازداشت شد اما اندکی بعد آزاد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.