وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل زنجیره های گذرگاهی (کریدوری) در کشور مورد تاکید مقام معظم رهبری است و تکمیل گذرگاه ریلی چابهار - سرخس مهمترین طرح در حوزه تکمیل گذرگاه های کشور است.

تکمیل راه آهن چابهار- سرخس مهمترین طرح گذرگاهی کشور است

به گزارش قدس خراسان، مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه در آیین آغاز به کار فرودگاه گناباد اظهار کرد: خط گذرگاه ریلی جنوب -شمال که از چابهار به سرخس ختم می شود یکی از نقاط عطف توسعه منطقه و خراسان رضوی خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سفر کاری به امارات متحده عربی متوجه شدم که همسایگان و سرمایه گذاران منتظر تکمیل گذرگاههای ریلی ایران هستند.

وی گفت: اگر بگوییم موقعیت جغرافیایی و سیاسی ما بیش از نفت یا حداقل معادل نفت برای ایران درآمد خواهد داشت کلامی به گزاف نگفته ایم لذا یکی از اولویتهای اصلی دولت همین توسعه خطوط ترانزیت و گذرگاههای تجاری از مسیر ایران است.

بذرپاش افزود: یکی از مقامات خارجی نقشه راه ابریشم قدیم را آورده بود و می گفت "خداوند خواسته یک بار دیگر راه ابریشم را برای شما زنده کند"، این عقیده درست است و این فرصتی برای شکوفایی تجارت بین المللی در ایران است.

وزیر راه و شهرسازی به عزم وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل زیرساختهای حمل و نقلی خراسان رضوی اشاره و اضافه کرد: آغاز به کار فرودگاه گناباد و اتصال آن به گذرگاه ریلی چابهار - مشهد- سرخس، نقطه عطفی برای توسعه منطقه است.

وی گفت: نمی توان حرف از رشد و شکوفایی زد اما به موازات آن زیر ساختهای حمل و نقلی را فراهم نکرد و احداث فرودگاه گناباد یکی از همان زیرساختهای توسعه در منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.