رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: درخصوص فرهنگ‌سازی در جامعه و نیروهای مسلح برای فرزندآوری، گام‌های بزرگی برداشته شده و کاهش موالیدی که در نیروهای مسلح وجود داشت، به تدریج در حال جبران است.

سرلشکر باقری: کاهش موالید در نیروهای مسلح در حال جبران است

به گزارش قدس آنلاین، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز (شنبه) در حاشیه همایش فرماندهان و مسئولان عالی نیروهای مسلح به‌مناسبت روز ملی جوانی جمعیت در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس آنچه قانون تعیین کرده و نیز تدابیر فرمانده معظم کل قوا، همه موانع و مشکلاتی که باعث کاهش جمعیت در اقلیم نیروهای مسلح می‌شود، مورد بررسی قرار گرفته، انرژی و توان لازم برای رفع آن‌ها گذاشته شده و این موجب شده تا اثرات آن در یک سال اخیر دیده شود؛ به نحوی که کاهش موالیدی که در نیروهای مسلح وجود داشت، به تدریج در حال جبران است.

وی ادامه داد: اما در موضوع فرهنگ‌سازی و رفع مشکلات فرهنگی که در میان جامعه و نیروهای مسلح در زمینه فرزندآوری وجود دارد، هم گام‌های بزرگی برداشته شده و این روند نسبت به گذشته بهبود یافته است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: از جهت حمایت‌های معیشتی و امتیازاتی که می‌تواند در تشویق جوانان برای ازدواج و فرزندآوری در جوانب مختلف مانند در اختیار گذاشتن منزل سازمانی و وام‌های لازم و کمک‌های بلاعوض و مسایل مربوط به درمان ناباروری به‌صورت رایگان و... هم اقدامات متعددی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مطالعات مراکز علمی ما نشان می‌دهد که این مشکل (پیری جمعیت) در بسیاری از مناطق جهان وجود دارد، گفت: مشکل فرهنگی بزرگترین مشکلی است که وجود دارد و بعد سایر موارد مانند مسایل معیشتی هم دسته‌بندی شده است؛ لذا راهکارهایی که دیگر کشورها برای حل این مشکل در پیش گرفتند، ارزیابی شده است.

سرلشکر باقری عنوان کرد: با توجه به پیگیری و جدیتی که در سازمان‌ها و کارکنان نیروهای مسلح وجود دارد و نیز مسئولیتی که بسیج مستضعفین در قبال جامعه دارد، خیلی امیدوار هستیم که در یکی دو سال آینده در نیروهای مسلح گام‌های اساسی درخصوص فرزندآوری برداشته شود و این روند منفی در موالید که در سال گذشته هم وجود داشت، به ثبات برسد و سپس به سمت رشد جمعیت حرکت کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: مصوباتی که ستاد ملی جمعیت داشت و پشتیبانی‌هایی که آنجا مصوب شد، صرفاً در مورد واگذاری بخشی از وام‌ها بوده که این هم به‌صورت کامل، عملی نشده است؛ اما عمده آنچه در نیروهای مسلح رخ داده، بر اساس منبع مالی نیروهای مسلح و جابه‌جایی اعتبارات بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصغر ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    0 0
    جناب سر لشکر باقری باسلام لطفا اطلاعات صحیح مرتبط با آب کشور را مطالعه بفرمایید با جمعیت فعلی حداکثر ۱۸ سال دیگر آب ذخیره شده یعنی آب زیر سطحی به صفر می‌رسد آنها که دنبال مسائل فرهنگی رفته‌اند می‌خواهند مردم را منحرف کنند تا کار دیگری را انجام دهند با این روش بیشتر از چند سال دوام نداریم لطفا در مورد آب بیشتر مطالعه کنید