رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هیچ استاد و هیات علمی از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اخراج نشده و اخبار منتشر شده در فضای مجازی دروغ است.

واکنش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به خبر اخراج اساتید این دانشگاه

به گزارش قدس انلاین، سید مجید حسینی در خصوص شایعه اخراج تعدادی از اعضای هیات‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: بدون شک جایگاه استاد و اعضای محترم هیأت علمی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی کشور جایگاهی مقدس، بی‌بدیل و اثرگذار است.

وی افزود: با عنایت به اهمیت موضوع و حساسیت جایگاه اساتید دانشگاه از نظر تربیت نسل جوان و آینده‌ساز کشور و همچنین نقشی که اساتید می‌توانند در حمایت از راهبردهای اساسی کشور ایفا نمایند، جذب و به‌کارگیری افراد با صلاحیت‌های علمی، اخلاقی و فرهنگی مناسب از اولویت‌های دانشگاه است.

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: بر این اساس باید صلاحیت علمی اعضای هیات علمی قراردادی و پیمانی به جهت تمدید قرارداد با دانشگاه در بدو ورود و در مقاطع زمانی مشخص مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

حسینی ادامه داد: در بررسی شرایط ادامه همکاری اعضای هیأت علمی پیمانی و قراردادی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، اکثر قریب به‌اتفاق اساتید پیمانی صلاحیت‌های لازم را احراز کرده و به همکاری خود با دانشگاه ادامه می‌دهند.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر و با توجه به اینکه در خصوص استعلام تعداد معدودی از اساتید پیمانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از سوی مراجع ذیصلاح هنوز پاسخی دریافت نشده، اما با این وجود همکاری با ایشان همچنان برقرار است.

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: تاکنون هیچ مطلبی دال بر تمدید نشدن قرارداد اساتید، به صورت کتبی یا شفاهی به هیچ‌کسی اعلام‌ نشده است.

وی تاکید کرد: بنابراین هیچ استادی از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اخراج نشده است با این وجود در فضای مجازی، مطالبی خلاف واقع با هدف تشویش اذهان عمومی و جامعه دانشگاهی منتشر شده است.

حسینی گفت: در مورد مطالب منتشر شده در خصوص دکتر ایرج نبی پور، به استحضار می‌رساند نامبرده عضو هیات‌علمی رسمی- قطعی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است و عضویت و ادامه همکاری ایشان در دانشگاه هیچ‌گونه مانع قانونی و اداری نداشته است.

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: مطالب بیان شده در فضای مجازی در خصوص اخراج یا بازنشستگی اجباری ایشان به‌طورکلی دروغ و فاقد اعتبار است.

حسینی ادامه داد: انتظار می‌رود از شایعاتی که موجب تشویش اذهان جامعه دانشگاهی شده پرهیز و از مطالبی که موجب مسموم سازی فضای مجازی می‌شود اجتناب شود.

در روز گذشته اسامی تعدادی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در شبکه های اجتماعی منتشر شد که از این دانشگاه اخراج شده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.