مقام ارشد نظامی ایالات متحده مدعی شد که آماده درگیری با روسیه و چین در فضاست.

مقام ارشد نظامی آمریکا: آماده جنگ فضایی با روسیه و چین هستیم

به گزارش قدس آنلاین، یک مقام ارشد نظامی ایالات متحده روز یکشنبه مدعی شد که آماده درگیری با روسیه و چین در فضاست.

به نوشته روزنامه انگلیسی «گاردین» سرتیپ «جسی مورهاوس» از مقامات ارشد فرماندهی فضایی ایالات متحده در نشستی خبری در «لندن» گفت: «حملات روسیه روسیه و چشم انداز چین برای تبدیل شدن به قدرت فضایی، برای آمریکا  چاره ای جز آماده شدن نگذاشته است.»

مورهاوس مدعی شد که آمریکا آماده است در صورت لزوم در فضا بجنگد. چهار کشور چین، آمریکا، هند و روسیه با انهدام ماهواره‌های خود با موشک از زمین، قابلیت‌های ضد ماهواره‌ای را آزمایش کرده‌اند.

روسیه حدود یکصد ماهواره در مدار کره زمین دارد که کمتر از نیمی از آن‌ها فعال هستند و هر سال چندین ماهواره به ماهواره‌های روسیه در فضا افزوده می‌شود.

مقام ارشد نظامی آمریکا: آماده جنگ فضایی با روسیه و چین هستیم

چندی قبل مدیرعامل «روسکاسموس»، شرکت فضایی روسیه با هشدار به آمریکا و متحدانش گفت که قابلیت‌های شناسایی فضایی روسیه را در نظر داشته باشند. «دیمیتری روگوزین» مدیر عامل شرکت فضایی «روسکاسموس» گفت: «ما همه چیز را از اینجا می‌بینیم، پس بیدار باشید.»

وی گفت: «در حالیکه ۳۰ کشورعضو ناتو و همچنین شرکا و نامزدها در حال بررسی یک مفهوم راهبردی هستند که تا سال ۲۰۳۰ ادامه خواهد داشت، شرکت فضایی روسیه در حال انتشار تصاویر ماهواره‌ای از محل نشست و همان مراکز تصمیم‌گیری است که از ملی گرایان اوکراینی حمایت می‌کند.»

مورهاوس در تلاش برای رقابت فضایی جدید با روسیه و چین گفت که ایالات متحده به توسعه فناوری‌های ضد ماهواره ادامه می‌دهد. وی در توجیه سخنان خود اظهار داشت که این بهترین روش برای جلوگیری از وقوع درگیری است.

پایان پیام/م

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.