مردم شهید پرور بجنورد وداع پرشوری با پیکر مطهر شهید مرزبان «محمدمهدی احمدی» داشتند و مشق عشقی دیگری را به نمایش گذاشتند.

پیکر شهید مرزبان در آغوش گرم مردم خراسان‌شمالی

به گزارش قدس آنلاین، خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های این دیار سال‌ها با نام شهید و شهادت آشنا است و هراز گاهی با تفحص پیکر پاک بزرگ مردانی که در هشت سال دفاع مقدس مردانه جنگیدند رخ نشان داده تا دل چشم انتظاران را شاد کنند اما این‌بار قصه شهید و شهادت و حضور لاله پرپر در این دیار متفاوت است و داغ این لاله تازه است و ماندگار.

لاله‌ای سرخ که هنگام انجام وظیفه و حراست از مرز سیستان و بلوچستان در درگیری با نیروهای تحت امر طالبان تا پای جان ایستادگی کرد و پرپر شد و افتخار می کنم به اینکه امروز قرعه به نام من است که در وصف شهید و این بزرگ مرد تاریخ می نویسم.

شهادت بالاترین فضیلت الهی است که نصیب شهیدان گرانقدر، این مردانِ مرد و پاکترین بندگان خدا و مجاهدان مخلص راه الهی می شود.

مقام شهدا را جز عارفان و شاهدان حقیقت، کسی نمی فهمد و حقیقت را به غیر چشم دل نمی توان دید. فریاد شهیدان در همیشه تاریخ جاری است؛ فریادی که ریشه در «هل مِن ناصر یَنصُرُنی» سیدالشهدا دارد.

پیکر شهید مرزبان در آغوش گرم مردم خراسان‌شمالی

چه والاست که معشوق خالق باشد و عاشق در پی لقایش بشتابد.

آری؛ بدین گونه است که رهروان این طریقت، راست قامتان جاودانه تاریخ خواهند ماند و حیات مکتبشان را با خون خویش ضامن می گیرند.

چه می شود که خون حامل زلال ترین پیام‌ها در تاریخ می‌ماند؟

بی تردید، پاسخ را باید در این حقیقت جست که شهدا، تفسیر مجسم باران بر شوره زار غفلت زمین اند و راز جاری ماندن شهدا، چیزی جز جوشیدن از چشمه‌ای به نام عشق نیست.

شهادت، کلاس همیشه دایر حرکت است که تمامی انسان ها را در هر برهه زمان در خویش ثبت نام می کند و شهدا، محصلان برگزیده این مدرسه اند.

امروز بجنورد میزبان لاله‌ای سرخ است و جمعیت زیادی برای ارادت به ایشان شهید بزرگ در سالن بنیاد شهید مرکز خراسان‌شمالی گرد هم آمده اند و از تمامی اقشار و گروه سنی برای وداع با «محمدمهدی احمدی» شهید مرز سیستان و بلوچستان در میان مردم به چشم می خورد، آخر کسی نمی داند وقتی مادرش برای آخرین بار وی را از زیر قرآن رد کرده بود چه بینشان گذشته بود.

حال باید جگر گوشه اش را در آغوش بگیرد و این آخرین باری است که شمیم عطر فرزندش را می بوید، فرزندی که برایش آرزوهای بسیاری داشته و لحظه لحظه بزرگ شدنش را نظاره گر بوده اما این سعادت و افتخار شهادت نصیب فرزند وی شده است و چه بسیار مبارک است.

همه به دیدارش آمده اند، هر کدام از جمعیت تلاش می‌کردند تا خود را به تابوت این شهید برساند، اما استقبال و حضور مردم آن قدر زیاد بود که رسیدن به این مهم برای بسیاری از آنها سخت می‌شد.

جوانان و نوجوانانی که با احساسات و درونی پاک و با شور و عشق حسینی برای بوسه بر تابوت پیکر مطهر این شهید بزرگوار اشک ماتم می ریزند نیز از جلوه های خاص این وداع است.

هرچه از شکوه وداع و عظمت دلدادگی و عشق بازی مردم این دیار در این مراسم بگویم گویی کم بوده است چرا که آسمانی شدن بال‌ و پر نمی‌خواهد تنها دلی می‌خواهد به وسعت آسمان بیکران؛ آری شهادت اوج سلوک و عرفان است و دیروز و امروز هم ندارد چرا که این سرزمین پهناور در دل خود بزرگ مردانی پرورانده است که حتی به قیمت جان برای مشتی از خاک سرزمین خود جان می دهند، مردانی که تنها به ندای دل‌هایشان لبیک می گویند و به سوی پرودگار پرواز می کنند.

پیکر شهید مرزبان در آغوش گرم مردم خراسان‌شمالی

پیکر پاک این شهید والامقام که در درگیری با نیروهای طالبان به شهادت رسید، امروز وارد بجنورد شد و مراسم وداع با شهید امروز دوشنبه ساعت هشت صبح در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی برگزار شد.

مراسم تشییع این شهید بزرگوار روز سه شنبه ساعت هشت صبح از مسجد انقلاب تا میدان کارگر بجنورد تشییع می شود و نماز بر پیکر این شهید والامقام به امامت حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری در میدان کارگر اقامه خواهد شد و پس از اقامه نماز، پیکر این شهید بزرگوار در قطعه ۲ گلزار شهدای بجنورد به خاک سپرده می شود.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.