گاردهای ساحلی آمریکا، فیلیپین و ژاپن نخستین رزمایش سه جانبه دریایی مشترک را در آب های دریای چین جنوبی در واکنش به افزایش نگرانی ها درباره اقدامات چین در منطقه انجام می دهند.

برگزاری نخستین رزمایش سه جانبه آمریکا، فیلیپین و ژاپن

به گزارش قدس آنلاین، آرماند بالیلو سخنگوی گارد ساحلی فیلیپین امروز گفت رزمایش دریایی مشترک سه جانبه میان آمریکا، فیلیپین و ژاپن برای نخستین بار و از تاریخ اول تا ۷ ژوئن (۱۱ تا ۱۷ خرداد) در آبهای اطراف استان باتان انجام خواهد شد و استرالیا نیز به عنوان ناظر به این رزمایش ملحق می شود.

وی در ادامه افزود ۴ کشتی فیلیپینی و یک کشتی آمریکایی و یک کشتی ژاپنی در این رزمایش شرکت خواهند کرد تا همکاری در بخش جستجو و نجات را بهبود بخشند.

فیلیپین در ماه فوریه سال جاری از سوی آمریکا و ژاپن برای اجرای این رزمایش سه جانبه دعوت شد. در همان ماه مانیل، پکن را به دلیل فعالیت های خشونت آمیز در دریای چین جنوبی متهم کرده بود. چین همواره مالکیت دریای چین جنوبی را برای خود می داند.

سخنگوی گارد ساحلی فیلیپین در کنفرانس خبری افزود: «این رزمایش سه جانبه فعالیتی عادی و معمولی در میان دستورکار گاردهای ساحلی است و اشتباهی در برگزاری چنین رزمایشی با همتایان مان وجود ندارد. »

ژاپن، استرالیا و آمریکا بارها چین را برای نظامی کردن دریای چین جنوبی محکوم کردند و تلاش کردند تا به متحد دیگر آمریکا یعنی فیلیپین نزدیک شوند. فیلیپین از زمان آغاز ریاست جمهوری فردیناند مارکوس ارتباط نزدیکی با آمریکا برقرار کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.