مدیرامور منابع آب شهرستان تربت‌جام گفت: روستای قشه‌توت صالح آباد که در مجاورت رودخانه این شهرستان قرار دارد با انجام اقدامات مهندسی رودخانه در مقابل پدیده سیلاب ایمن شد.

ایمن‌سازی قشه‌توت «صالح‌آباد» در برابر سیلاب

به گزارش قدس خراسان، یوسف اختری اظهار کرد: همه ساله بر اثر بارندگیهای سیل‌آسا در شهرستان صالح‌آباد که از لحاظ اقلیمی وتوپوگرافی جزو مناطق مستعد بروز سیل درخراسان‌رضوی محسوب می‌شود و این موضوع با تخریب مراتع، تشدید نیز شده و بخشی از منطقه‌ مسکونی، قنات و چاه آب شرب روستای قشه‌توت در معرض سیلاب قرار می‌گیرد، از این‌رو دفتر مهندسی رودخانه‌های این امور، نسبت به احداث دیوار ساحلی و دایک حفاظتی، حذف موانع طبیعی و اصلاح مسیر رودخانه اقدامات لازم را برای کاهش مخاطرات سیل در محدوده این روستا انجام داد و عملیات لایروبی و ایجاد خاکریز حفاظتی در طول پانصد متر از این رودخانه را تقویت کرد. 

حکم جالب قاضی

مدیرامور منابع آب شهرستان تربت‌جام خاطرنشان کرد: قاضی شعبه کیفری دادگستری خراسان‌ رضوی، فردی را که اقدام به بهره‌برداری غیرمجاز از منابع آبهای زیرزمینی کرده بود، به جای تحمل حبس و شلاق، به انجام فعالیت های فرهنگی در زمینه اطلاع‌رسانی درباره کم‌آبی محکوم کرد. 

وی تصریح کرد: برای فردمتخلف که اقدام به تغییر کاربری و استفاده غیرقانونی از منابع آبهای زیرزمینی در محدوده اراضی روستای محمودآباد تربت‌جام کرده بود، پرونده تشکیل و پس از تحقیقات کامل و دقیق جرم وی اثبات شد.

اختری ادامه داد: قاضی پرونده در اقدامی جالب با توجه به این‌که متهم سابقه کیفری نداشت و در راستای برخورد با رأفت اسلامی و پیش‌بینی اصلاح، این متخلف را بجای مجازاتهایی چون زندان ، به تهیه ونصب تعدادی بنر در بیلبوردهای شهری برای ترویج فرهنگ استفاده صحیح و بهینه از منابع آبی، ملزم کرد.

مدیرامور منابع آب شهرستان تربت‌جام تاکید کرد: اقدام مبتکرانه و تحسین‌ برانگیز قاضی علاوه بر بازدارندگی برای شخص متخلف، می‌تواند در شرایط بحران آب در تربت‌جام گامی مؤثر باشد.

خبرنگار: ابوالحسن صاحبی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.