چندی پیش یکی از روزنامه های کشور در گزارشی از باز شدن پای میدان نفتی تازه ای به تالاب مرزی هورالعظیم خبر داده بود؛ میدان نفتی سهراب» که قلب تالاب هورالعظیم را نشانه گرفته است.

اظهارات سلاجقه در خصوص نگرانی از ایجاد میدان نفتی سهراب در تالاب هورالعظیم

بر اساس این گزارش «میدان نفتی سهراب» که قلب هورالعظیم را نشانه گرفته است. موضوعی که موجب نگرانی فعالان محیط زیست را در پی داشته است.

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص این موضوع گفت: ما در مورد میدان سهراب در منطقه هور العظیم و فعالیت آن با مسئولان و مدیران وزارت نفت نشست های متعدد کارشناسی برگزار کردیم و نگرانی های زیست محیطی و اکولوژیکی در مورد تاثیر این میدان را مورد بررسی قرار دادیم. البته آن ها مجوز این میدان و کار بر روی آنرا در گذشته دریافت کرده بودند و حضور و کارشان به این لحاظ قانونی است ولی با توجه به دغدغه های موجود و حساسیت دوستداران محیط زیست خوشبختانه  قرار شد  موضوع استخراج نفت به شکلی عملیاتی شود که فقط پمپاژ نفت از محل انجام شود و محصول استخراج شده به خارج از محدوده هور العظیم و مناطق حفاظت شده منتقل شود و هیچ فرآوری و کاری روی نفت در این میدان انجام نگیرد.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که عملیات حفر چاه تاثیر منفی بر زیست بوم و منطقه ندارد؟ گفت: عملیات حفر چاه به صورت نقطه ای در گذشته انجام و تمام شده و الان موضوع لوله گذاری و پمپاژ نفت به بیرون از منطقه مطرح است و قرار شده مخازن خارج از هور العظیم احداث و جاگیری شوند.

منبع: قدس آنلاین

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.