رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تا آخر سال جاری بیش از ۲۰۰ طرح صنعتی در مناطق مختلف استان اردبیل به بهره برداری می رسد.

بهره‌برداری از ۲۰۰ طرح صنعتی تا پایان سال در اردبیل

به گزارش قدس  آنلاین، رامین صادقی اظهار کرد: از سال ۹۸ طرح مطالعاتی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعتی، معدنی و تجاری استان اردبیل مورد رصد و پایش دقیق قرار گرفته و ما تلاش کردیم بر اساس این مطالعات و توانمندی‌ها در مناطق مختلف استان، طرح‌های صنعتی را تدارک ببینیم.

وی تصریح کرد: در سامانه بهین یاب بیش از یک هزار و ۱۰۰ جواز تأسیس در حوزه صنعت صادر شده که بخش عظیمی از این طرح‌ها وارد فاز عملیاتی شده و ۵۱۱ طرح صنعتی نیز در مراحل اجرایی قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تا پایان امسال ۲۰۰ طرح صنعتی در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل به بهره برداری می‌رسد که بیشترین طرح‌ها مربوط به شهرهای اردبیل و نمین است.

صادقی در مورد کمبود زمین صنعتی و ضرورت واگذاری زمین برای صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی افزود: ما سعی کردیم در این حوزه بروکراسی‌های اداری را به حداقل رسانده و با توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی زمین مورد نیاز را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد طرح‌های صنعتی احداثی در سال جاری وارد فاز عملیاتی شده و مابقی نیز به تدریج در این چرخه قرار می‌گیرند.

صادقی از صادرات محصولات تولیدی استان حتی به کشورهای مختلف نظیر ترکیه، عراق و حوزه خلیج فارس خبر داد و اضافه کرد: سرمایه گذاری‌های خوبی در حوزه تولید آهن، میلگرد، محصولات پلاستیکی، ظروف شیشه‌ای و ام. دی. اف خام انجام شده و امیدواریم با روند مناسب توسعه‌ای در این بخش بتوانیم اهداف مورد نظر را تحقق ببخشیم.

وی بیان کرد: نسبت به سال گذشته ظرفیت برخی از واحدهای تولیدی ۲۰ تا ۱۵۰ درصد افزایش یافته که این امر به تثبیت و پایداری اشتغال نیز منجر شده است.

صادقی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در کنار تولید، برندسازی و ارتقای کیفیت محصولات عرضه شده و همچنین کمک به تولید محصولات صادرات محور در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه برنامه ریزی ها و هدف گذاری‌های مناسبی نیز انجام شده است.

وی در مورد تحقق شعار سال تصریح کرد: در کنار تکمیل و افتتاح ۲۰۰ طرح تولیدی و صنعتی در استان در سال جاری، افزایش ظرفیت تولید واحدها تا ۱۵۰ درصد پیش بینی شده که ۷۰ واحد تولیدی در استان در این ردیف قرار گرفتند.

صادقی از احیای ۴۰ واحد تولیدی در استان در سال مزین به «مهار تورم و رشد تولید» خبر داد و گفت: از ۷۰ واحد راکد و تعطیل شده استان، ۴۰ واحد امسال به چرخه تولید باز می‌گردند.

وی توجه جدی به تکمیل زنجیره تولید را با نگاه نوآوری و تقویت نظام اقتصادی کارآمد یادآور شد و افزود: در زنجیره تولید صنایع متعددی هدف گذاری شده اما از پنج زنجیره تعریف شده حداقل سه زنجیره تا پایان امسال تکمی و به بهره برداری خواهد رسید.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای ۱۵ واحد تولیدی استان فرصت اشتغال مناسبی مهیا شده تا با الحاق به باشگاه هزارتایی‌ها بتوان زمینه اشتغال بیشتری را مهیا کرد.

وی اضافه کرد: با رفع مشکلات اداری امیدواریم تا پایان سال ۹ واحد از این تعداد به چرخه تولید و اشتغال هزارتایی‌ها افزوده شود که مجموعه‌های مختلف تولیدی استان را شامل می‌شود.

صادقی بیان کرد: ورود این واحدها به باشگاه هزارتایی‌ها زمینه اشتغال ۲ برابری را در این واحدها به وجود می‌آورد.

وی در مورد فعالیت‌های حوزه معدنی نیز اظهار کرد: در مشگین شهر و کوثر توسعه صنایع فرآوری معدنی هدف گذاری شده که با جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی در این رشته‌ها می‌توانیم در این بخش به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

صادقی در مورد پرداخت تسهیلات کم بهره از محل تبصره ۱۶ و به شکل یارانه دار نیز تصریح کرد: پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات سال گذشته از این محل پرداخت شده که ۳۶ درصد بیشتر از سهم استان بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: امسال نیز قرار است از محل تبصره ۱۸ پرداخت تسهیلات حمایتی در حوزه صنایع انجام شود که این امر می‌تواند زمینه ساز تقویت جبهه تولید و تحول در این بخش باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.