رییس دانشگاه پیام نور کاشان گفت: فرزندآوری و جوانی جمعیت مهمترین نیاز و ضرورت اصلی کشور است و باید با برنامه ریزی دقیق به این سمت حرکت کنیم.

رییس دانشگاه پیام نور:فرزندآوری و جوانی جمعیت مهمترین ضرورت کشور است

به گزارش قدس انلاین، دکتر محمد حمیدی افزود: جمعت کشور ما باید جوان باشد چون این مهم به افزایش نشاط در جامعه،توسعه نسل و پیشرفت آموزشی و اقتصادی کشور کمک می کند.

وی اظهار کرد: باید مشاوران مجرب و کار آزموده دانشگاهی آموزش های لازم در خصوص مدیریت خانواده و نحوه فرزندآوری با حضور جوانان و نوجوانان و به ویژه برای قشر دانشجو برگزار کنند و خانواده ها هم باید به درستی توجیه شوند که وجود یک فرزند مشکلی در بحث اقتصادی ایجاد نمی کند.

رییس دانشگاه پیام نور کاشان بیان کرد: فرزندان باید به گونه ای تربیت شوند که پس از سن بلوغ به دنبال کسب مهارت های مورد نیاز جامعه باشند تا بتوانند به لحاظ اقتصادی استقلال داشته باشند و برای ازدواج نگرانی نداشته باشند.

حمیدی گفت: در دانشگاه پیام نور کاشان دوره های آموزشی در حوزه خانواده در حال اجراست و با استقبال دانشجویان مواجه شده و ما به دنبال فرهنگ سازی هستیم تا دانشجویان همزمان با کسب علم و تحصیل به مقوله ازدواج هم توجه کنند.

وی افزود: اولویت ما از آموزش رشد و کمال انسانی و اخلاقی و سپس کسب شغل باشد چون فردی که تحصیلات دانشگاهی دارد با سبک زندگی ایرانی و اسلامی آشناست و رفتارش با فردی که تحصیلات ندارد متفاوت خواهد بود.

۲ هزار و ۷۰۰ نفر دانشجوی دختر و پسر در ۳۳ رشته در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول تحصیل بوده و ۹۰ درصد دانشجویان بومی منطقه هستند، این دانشگاه در سال ۱۳۸۱ تاسیس شد و تا کنون پنج هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.