رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی بر بروزرسانی تجهیزات یگان های حفاظت محیط زیست و ترمیم حقوق محیط بانان تأکید کرد و گفت: برای این منظور سازمان حفاظت محیط زیست باید فعالانه تر عمل کند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس اعلام کرد؛ تلاش برای ترمیم حقوق ۷هزار نیروی سازمان محیط زیست

سمیه رفیعی، درگفت و گو با قدس آنلاین، با اشاره به سختی و زحمت زیاد شغل محیط بانی، گفت: با این وجود حقوقی که محیط بانان دریافت می کنند  کفاف معاش و زندگی آن ها را در شرایط فعلی نمی دهد؛ بنابراین باید مورد حمایت قرار گیرند وحقوق شان ترمیم شود.

برای این منظور جدا از تصویب و ابلاغ قانون حمایت قضایی و بیمه ای از ماموران یگان حفاظت محیط زیست و جنگلبانی، سال گذشته مجلس شورای اسلامی ردیف بودجه ای برای محیط بانان پیش بینی کرد؛ ضمن این که بودجه  ۲۸۸ میلیارد تومانی را برای سازمان حفاظت محیط زیست در نظر گرفتیم  تا اینگونه حقوق ۷ هزار نفری این سازمان  از جمله محیط بانان ترمیم شود.

وی از تحصیص فقط  بخشی از بودجه یاد شده به سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد و گفت: در واقع هنوز تغییری در وضعیت حقوقی محیط بانان حاصل نشده است که ظاهراً علتش به تعلل در آوردن این موضوع در احکام حقوقی بر می گردد.به همین خاطر فراکسیون محیط زیست پیگیر شده و حتی آقای قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی اخیراً نامه ای به سازمان برنامه و بودجه نوشته و خواستار مشخص شدن نحوه هزینه کرد بودجه یادد شده و ترمیم حقوق محیط بانان شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی سپس به بحث تجهیزات یگان های محیط بانی پرداخت و گفت:  یگان های حفاظت محیط زیست و جنگلبانی از نظر برخورداری از تجهیزات و امکانان شرایط خوبی ندارند. در واقع  ما در این حوزه حتماً نیاز به بروزرسانی تجهیزات و تامین نیروی انسانی مورد نیاز را داریم.

رفیعی، در خصوص جایگاه محیط زیست در برنامه هفتم توسعه و راهکارمجلس برای  رفع چالش های بزرگ زیست محیطی  کشور با توجه به عدم تخصیص بودجه کافی برای سازمان حفاظت محیط زیست،  گفت: برنامه هفتم توسعه هنوز به صورت رسمی در مجلس اعلام وصول شده  است اما تا آنجایی که بنده در این لایحه تورق کردم ، به نظر می رسد نگاه جامع و کاملی به حوزه محیط زیست نداشته است؛بنابراین  سعی ما بر این است  که حتماً آن احکام و مواردی که نیاز است تا مباحث حوزه محیط زیست به صورت جامع دیده شود را در آن وارد کنیم. یعنی حتماً سه چهار حکم محکم زیست محیطی در برنامه هفتم وارد می کنیم. البته در بحث بودجه  حفاظت محیط زیست و میزان افزایش آن، شاید بتوان گفت که در فصل بودجه، دوستان ما  در سازمان مطالبه فعالی در این زمینه ندارند و به صورت جدی پیگیر افزایش بودجه حوزه محیط زیست نیستند که این موضوع با توجه به این که سازمان محیط زیست از نظر عده و عُده با مشکلات جدی مواجه است واقعاً جای تعجب دارد. البته این مشکل مربوط به همه دستگاه ها و سازمان هایی می شود که اصلاً درآمد زا نیستند و هزینه های شان صرفاً از طریق بودجه عمومی تأمین می شود.

منبع: قدس آنلاین

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.