بزرگترین سندیکای کارکنان دولت انگلیس از برنامه کارکنان وزارت کشور (Home office) برای اعتصاب و اعتراض به طرح ضد مهاجرتی دولت ریشی سوناک برای اخراج پناهجویان و انتقال آن‌ها به کشور افریقایی روآندا خبر داد.

اعتراض کارکنان وزارت کشور انگلیس به طرح ضدمهاجرتی دولت

به گزارش قدس آنلاین، پال اوکانر رئیس اتحادیه خدمات عمومی انگلیس گفت که اگر دادخواست برای توقف اجرای طرح رواندا به نتیجه نرسد، اعضای اتحادیه از طریق برگزاری اعتصاب تلاش خواهند کرد تا مانع اجرای این طرح شوند.

او در گفت‌وگو با نشریه ایندیپندنت اظهار داشت که دولت انگلیس سرگرم مقابله در یک نبرد دو سر باخت است؛ زیرا کارکنان وزارت کشور تمایلی به اجرای این طرح ندارند.

وی با بیان اینکه "محیط خصمانه‌ای" که توسط دولت علیه پناهجویان ایجاد شده به سلامت روان کارمندان دولت آسیب زده است افزود: «این وضع، زندگی کاری آنها را بسیار ناخوشایند کرده و کارکنان نگران هستند اگر در موقعیتی قرار بگیرند که مجبور شوند عملی را انجام دهند که در آینده غیرقانونی بودن آن ثابت شود، ممکن است مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.»

بر اساس طرح جدید دولت انگلیس که اوایل اردیبهشت در مجلس عوام تصویب شد، قوانین مهاجرت به این کشور به شکل بی‌سابقه‌ای سخت‌ شده است.

طبق این طرح، کسانی که به طور غیرقانونی وارد انگلیس می‌شوند، ظرف ۲۸ روز اخراج می‌شوند. آن‌ها حق اعتراض ندارند و از بازگشت به این کشور در آینده منع خواهند شد.

از سویی، وزیر کشور انگلیس ماه پیش راهی روآندا شد تا درباره انتقال کسانی که مهاجران غیرقانونی نامیده می‌شوند، به این کشور آفریقایی رایزنی کند.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس نیز در سفری به فرانسه قراردادی را با امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور امضا کرد که به موجب آن تدابیر مقابله با مهاجرت پناهجویان به انگلیس از طریق کانال مانش تقویت شود.

این درحالیست که طرح دولت مدعی پرچمداری دفاع از حقوق بشر، با انتقاد شدید موسسات خیریه بین‌المللی و سازمان ملل مواجه شده و کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که اجرای آن با چالش‌های قانونی روبرو شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.