رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: روحانیت به‌عنوان پرچم‌داران حرکت‌های انقلابی، علاوه بر حضور پرشور و عملی در میدان جهاد و تقدیم بیشترین شهید نسبت به جمعیت، نقش بی‌نظیری در حضور مردم در صحنه‌های مبارزه ایفا می‌کردند.

سرلشکر باقری: روحانیون پرچم‌داران حرکت‌های انقلابی هستند

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برای دومین همایش ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است: دوران هشت سال دفاع مقدس، مظهر ایستادگی و دفاع شکوهمند ملت ایران در برابر متجاوزین و زورگویی قدرت‌های استکباری و نماد ولایتمداری در لبیک به ندای بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بود.

دشمنان خارجی و منافقان داخلی برای ناامید ساختن مردم در دفاع از میهن اسلامی، تمام توان خود را به کار گرفتند و با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای و تبلیغاتی استکبار و دست در دست آنان، به مقابله با ملت مظلوم ایران پرداختند؛ اما آن‌ها از قدرت بی‌نظیر ایمان مردم و وحدت کلمه آنان پیرامون کلمه حق و رهبری الهی انقلاب اسلامی غافل بودند.

بزرگان دین نیز همدوش با امت مؤمن، با حضور به‌موقع در صحنه و دادن پیام به مردم، نقش سِترگی در این راه ایفا کردند. مراجع عظام تقلید با سخنان، رهنمودها و تأکید بر مشروعیت دفاع در برابر متجاوزین، حضور گسترده و مستمر مردم را در جبهه‌های نبرد رقم زدند.

شوق جهاد و قرار گرفتن در شمار مجاهدان راه خدا و کسب رضایت حق، در وجود آحاد رزمندگان به‌ویژه روحانیون که دوشادوش نیروهای مسلح و بسیج مردمی، در خطوط مقدم حاضر می‌شدند، موج می‌زد.

حضور روحانیون در جبهه‌های نبرد، چه در قامت تبلیغ و تبیین ارزش‌های اسلامی و دینی و تبدیل سنگرهای خط مقدم به مسجد و کلاس اخلاق و احکام و چه در صف رزم‌آوران و خط‌شکنان، با لباس مقدس روحانیت و یا تلفیقی از دو، به گونۀ رزمی ـ تبلیغی، گرمابخش جبهه‌های حق و مقوّم صفوف رزمندگان اسلام بود. آن‌ها در خط مقدم جبهه، همچون دیگر رزمندگان، سلاح در دست با دشمن می‌جنگیدند و در مواقع لازم نیز به وعظ، ارشاد، تبلیغ و اقامه نماز جماعت می‌پرداختند. این نوع تبلیغ، اثر بسیار عمیقی در حفظ و ارتقای روحی و اعتقادی رزمندگان داشت.

روحانیت به‌عنوان پرچم‌داران حرکت‌های انقلابی، علاوه بر حضور پرشور و عملی در میدان جهاد و تقدیم بیشترین شهید نسبت به جمعیت، نقش بی‌نظیری در حضور مردم در صحنه‌های مبارزه ایفا می‌کردند. تشویق و ترغیب مردم به حضور در میدان‌های نبرد و تقویت روحیه استقامت و مقاومت در دشواری‌های ناشی از جنگ و دادن امید و اطمینان به تحقق وعده‌های الهی، از جمله مجاهدت‌های ارزشمند روحانیت در حماسه دفاع مقدس و مقاومت بود؛ نقش و وظیفه‌ای که به فرمان امام راحل (ره) در میادین حماسه و جهاد به شایستگی ادا کردند.

اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از اعضاء و برگزارکنندگان دومین دوره جشنواره ملی پرچم‌داران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت و حاضرین در همایش روحانیت، پیشگامان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مقاومت و جهاد تبیین، امیدوارم این جشنواره با پرداختن عالمانه و هنرمندانه به نقش امام راحل عظیم‌الشأن، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، مراجع عظام تقلید، روحانیت و حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت، زمینۀ آشنایی بیشتر آحاد ملت، به‌ویژه جوانان عزیز با مجاهدت‌ها و رشادت‌های روحانیت در عرصه‌های جهاد، ایثار، مقاومت و شهادت را فراهم آورَد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.