۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲
کد خبر: 878445

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان کلات از اتصال مجدد آب شرب ۲۰۰ مشترک این شهرستان خبر داد.

آب شرب ۲۰۰ مشترک شهرستان کلات وصل شد

به گزارش قدس خراسان، رضا رمضان‌پور اظهار کرد: به دلیل اینکه یکی از چاه‌ها در نزدیکی چاه دیگری که در حال حفر بود، قرار داشت، به خطوط لوله آسیب وارد شد.  اکنون چاه قبلی و چاه جدید وارد مدار و در کمتر از ۲۴ ساعت مشکل رفع شده است. به دلیل وضعیت جغرافیایی منطقه تا زمانی که شبکه و مخازن پر شود، آب شرب برخی مشترکان نیز وصل نخواهد شد ولی در حال حاضر آب شرب همه مشترکان وصل است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان کلات تعداد کل مشترکان شهرستان را ۲۸۰۰ فقره اعلام کرد و گفت: براثر خارج شدن چاه از مدار آب شرب ۲۰۰ خانوار فقط قطع شده بود.

وی با بیان اینکه فعلا کلات کمبود آب ندارد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود از تیر ماه به دلیل افزایش مصرف تا حدودی با مشکل تأمین آب مواجه شویم. به دلیل اینکه منابع آبی دام کاهش یافته و یا خشک شده است، احتمال آن می‌رود دامداران از آب شرب برای مصرف دام‌هایشان استفاده کنند.

رمضان‌پور با بیان اینکه ۷۰ درصد جمعیت شهرستان در روستاها ساکن هستند، عنوان کرد: بیشتر کمبود فشار آب در ارتفاعات احساس خواهد شد؛ از همین رو لازم است شهروندان از هم‌اکنون مدیریت مصرف داشته باشند.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان کلات گفت: خوشبختانه در حال حاضر در هیچ روستایی با کمبود آب مواجه نیستیم. همچنین در سطح شهرستان و روستاهای آن منطقه‌ای نیست که بخواهیم به آن با تانکر آبرسانی کنیم.

وی از شهروندان خواست با توجه به کاهش شدید بارش‌ها صرفه‌جویی و مدیریت مصرف را در دستور کار خود داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.