مشخص نیست که آیا مرد پرتغالی در استقلال خواهد ماند یا اینکه فرد جدید جایگزین او در کادر فنی استقلال خواهد شد.

ساپینتو رفت، کریمی دوباره وعده داد؛ هیئت مدیره همچنان در سکوت/ اوضاع قمر در عقرب استقلال!

به گزارش قدس آنلاین، از دست رفتن دومین جام برای استقلال به قدری غیر قابل باور بود که باعث شد حجت کریمی که پیش از دربی وعده تمدید قرارداد ساپینتو را به هواداران داده بود پس از 120 دقیقه حرف خود را به کلی تغییر دهد و مدعی شود تنها به شرط اینکه ساپینتو شرایط او را بپذیرد قراردادش تمدید خواهد شد.

هرچند عملکرد ساپینتو در مجموع قابل قبول بود اما شکست در دربی برگشت رقابت های لیگ برتر و ناکامی در فینال حذفی و از دست رفتن دو جام برای هواداران استقلال قابل قبول نبود به همین دلیل همانند ادوار گذشته برخی کارشناسان و پیشکسوتان استقلال مدعی شدند او را باید کنار بگذارند و عده ای دیگر تاکید کردند او باید بماند البته با شرط و شروط جدی و محکم! همین اتفاق در جامعه هواداری استقلال رقم خورد تا بحث در خصوص ماندن یا نماندن ساپینتو به یکی از موضوع مهم خبری روز تبدیل شود.

اما با وجود ابهامات و گمانه زنی های فراوان به ویژه اتفاقاتی که پس از اخراج او در جریان بازی فینال جام حذفی در ورزشگاه آزادی رقم خورد مشخص نیست که آیا مرد پرتغالی در استقلال خواهد ماند یا اینکه فرد جدید جایگزین او در کادر فنی استقلال خواهد شد.

اما قبل از تعیین تکلیف کادرفنی استقلال ابتدا باید منتظر تعیین تکلیف تیم مدیریتی این باشگاه پس از برگزاری مجمع عمومی باشیم، طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است بعد از تعطیلات هفته آینده مجمع باشگاه استقلال برگزار شود و اعضای جدید هیئت مدیره  انتخاب شوند تا سیاست گذاری جدید این باشگاه برای هواداران و بازیکنان تیم روشن شود.

از آنجا که کریمی و دیگر اعضای هیئت مدیره شانسی برای ادامه فعالیت در هسته مدیریتی این باشگاه ندارند، باید دید ابتدا چه ترکیبی برای قرار گرفتن در هیئت مدیره آبی ها انتخاب خواهد شد سپس به سراغ بررسی شرایط تمدید یا عدم تمدید سرمربی پرتغالی برویم! با این وجود برخی منابع خبری نزدیک به سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال مدعی شدند ساپینتو شانسی برای ماندن ندارد و بلیت او به صورت یکطرفه خواهد بود و برگشتی در کار نیست!

اما به نظر می آید این ماجرا یک تسویه حساب غیر فوتبالی است چون ساپینتو پیش از بازی دربی وقتی متوجه شد کریمی و قائم مقام استقلال قصد دارند در رختکن تیم حضور پیدا کنند آنها را به دلیل بد قولی به داخل رختکن راه نداد همین موضوع باعث شد کریمی و امیری به شدت از رفتار او عصبانی شوند، که این عصبانیت به ناراحتی پس از ناکامی در فینال اضافه شد تا او مواضع تندی علیه ساپینتو اتخاذ کند و در اقدامی ناباورانه او را با استراماچونی مقایسه کند.

اما هم کریمی، هم اعضای هیئت مدیره و از همه مهمتر مسوولان وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی به خوی می دانند برچسب زیاده خواهی به ساپینتو نمی چسبد چون او تا روز آخر بدون دریافت مطالبات خود، اعضای کادر فنی و بازیکنانش به فعالیت ادامه داد و با تیم مدیریتی باشگاه همراهی کرد و اگر با وی رفتاری خارج از عرف داشته باشد می تواند از استقلال به مجامع قضایی بین المللی شکایت کند و غرامتی سنگین از استقلال دریافت کند چون باشگاه وظایف خود در قبال این مربی را به درستی انجام نداد اما با این وجود کریمی برای پنهان کردن نقاط ضعف تیم مدیریتی باشگاه و اعضای هیئت مدیره تلاش می کند توپ را به زمین مرد پرتغالی بیندازد تا خودش از این معرکه به سلامت عبور کند.

با این حال همزمان با خروج ساپینتو از ایران و گمانه زنی های فراوان در خصوص سرنوشت این مربی در اقدامی عجیب ابوالفضل جلالی با حضور در سازمان لیگ قراردادش با استقلال را به صورت یکرفه فسخ کرد تا به عنوان یک بازیکن آزاد بتوانند با تیم جدیدش قرارداد امضا کند.همزمان چند بازیکن دیگر نیز که از اوضاع و احوال خودشان به هیچ وجه رضایت نداشتند، نیز درخواست فسخ را ثبت کردند تا شوک جدیدی به هواداران ناراضی استقلال وارد شود اما با این وجود اعضای هیئت مدیره استقلال کوچکترین واکنشی به این ماجرا از خود نشان ندادند و ترجیح دادند به سایه نشینی خود ادامه دهند تا مشخص شود استقلال گرفتار سو مدیریتی بسیار عجیب شده که حتی پس از پایان لیگ و در آستانه مجمع عمومی نیز اعضای هیئت مدیره اراده ای برای کناره گیری از مسوولیت خود ندارند و همچنان امید به این دارند در این مجموعه باقی بمانند تا از مزایای بی پایان آن بهره مند شوند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.