‌وزیر خارجه آفریقای جنوبی در دیدار امیرعبداللهیان از تقویت همکاری‌های اقتصادی ۲ کشور استقبال و ابراز امیدواری کرد که زمینه سفر رئیسی به پرتوریا و دیدار روسای جمهور ۲ کشور در آینده نزدیک فراهم شود.

ابراز امیدواری نسبت به سفر رئیسی به آفریقای جنوبی در آینده نزدیک

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که برای شرکت در نشست دوستان گروه بریکس به کیپ تاون آفریقای جنوبی سفر کرده است، با خانم «نالدی پاندور» وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی به صورت دوجانبه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران ضمن تشکر از خانم پاندور به خاطر دعوت به عمل آمده جهت حضور و مشارکت جمهوری اسلامی ایران در نشست مشترک با گروه بریکس، ابراز امیدواری کرد که سازوکار عضویت ایران و دیگر کشورهای علاقه‌مند به عضویت در بریکس هر چه زودتر توسط اعضای اصلی مشخص شود.

امیرعبداللهیان با اشاره به نظم جهانی در حال تغییر، افزود: شانگهای و بریکس می‌توانند در نظم جدید جهانی نقش مهمی ایفا کنند.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در پرتوریا، این نشست را در توسعه مناسبات فیمابین حائز اهمیت خواند.

وی همچنین بر اهمیت اجرایی شدن اسناد قبلی امضا شده بین دو کشور تأکید کرد و افزود: لازم است کمیته‌های فرعی کمیسیون مشترک دو کشور هر چه سریع‌تر فعال شود.

امیرعبداللهیان همچنین برخی ظرفیت‌های بالای شرکت‌های ایرانی در زمینه‌های فنی و مهندسی را برشمرد و بر آمادگی ایران جهت بهره گیری از این ظرفیت‌ها به منظور تقویت همکاری‌های دوجانبه اقتصادی تأکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران به تجربیات موفق جمهوری اسلامی ایران در کمک به کشورهای همسایه جهت مبارزه با تروریسم اشاره کرد و افزود: در این زمینه امکان مشورت‌های تخصصی بین طرف‌های ذیربط ایران و آفریقای جنوبی وجود دارد.

امیرعبداللهیان همچنین از حمایت‌های آفریقای جنوبی از ملت فلسطین قدردانی کرد.

خانم نالدی پاندور وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی از حضور امیرعبداللهیان در نشست دوستان بریکس در کیپ تاون قدردانی کرد و گفت: وزرای خارجه کشورهای عضو بریکس در این نشست در خصوص سازوکار عضویت کشورهای جدید تبادل نظر کرده و نتیجه آن را به اجلاس آتی سران بریکس ارائه خواهند کرد.

وی همچنین از پیوستن کشورهای جدید به بانک همکاری بریکس استقبال کرد.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی همچنین نسبت به تقویت همکاری‌های اقتصادی دو کشور استقبال و ابراز امیدواری کرد که زمینه سفر آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور به پرتوریا و دیدار روسای جمهور دو کشور در آینده نزدیک فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به برخی تحولات در جنوب حوزه آفریقا، تروریسم را یکی از خطرات مهم پیش رو در این‌ منطقه برشمرد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.