معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درخصوص وضعیت شیرخشک در استان توضیحاتی را ارائه کرد.

تشریح آخرین وضعیت تأمین شیرخشک در استان اصفهان

به گزارش قدس آنلاین، محمود اعتباری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درخصوص وضعیت شیرخشک در استان اظهار داشت: در استان اصفهان کمبود جدی در تأمین انواع شیرخشک نداریم و گاهی ممکن است که یکی از برندهای مورد تقاضا موجود نباشد و از طریق برند دیگری از شیرخشک می‌توان جایگزین کرد.

وی افزود: هم اکنون انواع شیرخشک شامل شیرخشک‌های رگولار یا معمولی، شیرخشک‌های رژیمی و شیرخشک متابولیک از مسیرهای مختلف قابل دسترسی هستند.

اعتباری از توزیع سه نوع شیر خشک در سطح استان خبر داد و گفت: «شیرخشک معمولی یا رگولار» برای شیرخواران سالمی که از شیرمادر محروم هستند مصرف می‌شود و در حال حاضر این نوع شیرخشک در تمام داورخانه‌ها قابل دسترسی است اما از ابتدای تیرماه بر اساس ثبت مشخصات متقاضی شامل کدملی و تاریخ تولد به متقاضیان اعطا می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به «شیرخشک رژیمی» که نوزادان و شیرخوارانی که دچار بعضی مشکلات نظیر آلرژی، رفلاکس و سایر اختلالات گوارشی هستند به این نوع شیرخشک نیاز دارند، بیان کرد: شیرخشک رژیمی در تعداد محدودی از داروخانه‌ها توزیع و متقاضیان می‌توانند از داروخانه‌های شبانه‌روزی جوار بیمارستان‌های تخصصی کودکان دریافت کنند و همچنین لیست داروخانه‌های دارای شیر خشک رژیمی در سایت معاونت غذا و دارو درج شده و متقاضیان با تماس به شماره تلفن ۳۷۹۲۴۸۰۸ می‌توانند از موجودی این شیرخشک و داروخانه‌های مورد نظر مطلع شوند.

وی اضافه کرد: «شیرخشک متابولیک» برای کودکان مبتلا به بیماری‌های خاص استفاده می‌شود که خانواده‌ها با ثبت‌نام در سامانه بیماری‌های نادر، شیرخشک برای آن‌ها تأمین و به آدرس اعلام شده آن‌ها ارسال می‌شود.

اعتباری تصریح کرد: شیرخشک‌های معمولی یا رگولار همگی تولید داخل هستند، این درحالی است که شیر خشک‌های رژیمی، هم از طریق تولید داخل و هم بصورت وارداتی تأمین می‌شوند و شیرخشک‌های متابولیک  فقط وارداتی هستند، همچنین برخی از شیرخشک‌های معمولی به صورت یارانه‌ای و از طریق اختصاص کوپن در اختیار خانواده‌ها و فرزندشان قرار می‌گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۲۱۴ شیرخشک متابولیک از تهران برای متقاضیان در اصفهان ارسال و توزیع شده است.

وی  با اشاره به اینکه در اصفهان کارخانه تولید شیرخشک نداریم و شیرخشک از استان‌های شهرکرد، مشهد و تهران وارد استان می‌شود، بیان کرد: در زمان حاضر برنامه‌ای برای افزایش قیمت شیرخشک‌ها وجود ندارد، هرچند تقاضای این مورد از طرف تولیدکنندگان مطرح شده است.

اعتباری خاطرنشان کرد: متقاضیان شیرخشک در صورت مواجهه با هر گونه مشکلی در تأمین آن می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس حاصل کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.