وزارت خارجه عراق از مشارکت وزیر خارجه این کشور در مراسم تحلیف رئیس جمهور ترکیه خبر داد.

وزیر خارجه عراق در مراسم تحلیف اردوغان شرکت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه عراق اعلام کرد که «فؤاد حسین» وزیر خارجه این کشور در مراسم تحلیف رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به نمایندگی از بغداد شرکت می‌کند.

احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که فؤاد حسین وزیر خارجه این کشور در مراسم امروز (شنبه) تحلیف رجب طیب اردوغان شرکت خواهد کرد.

گزارش‌های رسانه‌ای پیشتر خبر داده بودند که مراسم تحلیف رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به‌تازگی باردیگر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شده است، سوم ژوئن برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، «رئیس جمهور شنبه سوگند یاد کرده و زمام امور را به دست خواهد گرفت. اعضای کابینه وی نیز یک روز بعد، سوگند یاد خواهند کرد و دولت جدید کارش را آغاز می‌کند».

عمر چلیک، سخنگوی حزب حاکم «عدالت و توسعه» ترکیه، گفته است که شاید اردوغان بلافاصله پس از ادای سوگند، اعضای کابینه جدیدش را اعلام کند. انتظار می‌رود تنها سه وزیر از کابینه کنونی، در سمت خود ابقاء شوند؛ وزیر خارجه، وزیر کشور و وزیر دفاع.

شورای عالی انتخابات ترکیه نیز نتایج رسمی انتخابات پارلمانی ۱۴ مه را منتشر کرد. دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه ۲۸ مه (۷ خرداد) برگزار شد و شورای عالی انتخابات این کشور اعلام کرد که براساس این نتایج، اردوغان پیروز شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.