۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 879233

شخصیت سیاسی از امام(ره) تا رهبری

محمد کاظم انبار لویی

مقایسه ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) در حوزه سیاست داخلی و خارجی در عصر حاضر می تواند برخی شبهات در خصوص امام راحل را پاسخ بدهد.

به گزارش قدس‌آنلاین، باید گفت امام خمینی(ره)  یک شخصیت بینظیر تاریخ ایران و جهان است و ما هیچ رهبر سیاسی در ایران قبل انقلاب و بعد انقلاب و در خود جهان نمیتوانیم مثل و مانند امام غیر از انبیا و اولیای الهی که در طول تاریخ راهنمای بشر برای تکالیف و ابلاغ ارسالات الهی بودند، معرفی کنیم.
امام(ره) توانستند یک نظام ۲۵۰۰ ساله را با حمایت و پشتیبانی مردم به موزه تاریخ بسپارند و فصل جدیدی را در تاریخ ایران و جهان آغاز کنند. انقلاب اسلامی مختص ملت ایران نیست و ریشه ها و بنیان های نیرومندی از ۵ قاره جهان دارند چرا که پیام های امام و اصولی که ایشان در سیاست داخلی و خارجی دارند یک اصول فطری و جهان شمول است و علت اینکه قدرت های جهانی نتوانستند انقلاب را سرنگون کنند همین ریشه های فطری و بنیان های نیرومند در میان مردم است.
اصول مکتب امام
اگر بخواهیم از سیاست خارجی امام(ره) یاد کنیم، نکات  فوق العاده مهم و بیشماری وجود دارد که می توان از آنها به عنوان اصول مکتب امام یاد کرد.
امام می گوید "تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم." امام می گوید:"ما تصمیم داریم پرچم لااله الاالله را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز در آوریم." " جنگ ما یک جنگ عقیده است و  جغرافیا و مرز نمیشناسد." " ملت بزرگ ایران همانند یک صاعقه برسر آمریکا فرود آمده است." " من به صراحت اعلام می کنم جمهوری اسلامی با تمام وجود برای احیای هویت اسلامی مسلمانان در سراسر جهان سرمایه گذاری می کنند." "جمهوری اسلامی همیشه حامی و پناهگاه مسلمانان آزاده جهان است."
این سیاستی که امام اعلام می کند تقریبا همان ماموریت های پیامبران اولی العظم و به ویژه پیامبر مکرم اسلام است.
می بینیم که بعد از رحلت امام(ره) حضرت آیت الله خامنه ای هم همان مسیر  را ادامه می دهد و ما بعد از امام خط مقاومت را به فرماندهی سردار سلیمانی در کل خطوط مبارزه با استکبار جهانی در منطقه تاسیس کردیم. فرار  آمریکایی ها از افغانستان، شکست آنها در عراق و شکست های پی در پی صهیونیست ها در نبرد با حزب الله و حماس و ماندن بشاراسد در سوریه که همه جهان عرب  و جهان کفر اراده کرده بودند  او را از قدرت پایین بیاورند و نتوانستند و اکنون مجبور به به رسمیت شناختن سوریه هستند، همه همان خط امام است.
لذا آنچه می توانیم شهادت بدهیم اینکه رهبر  کنونی  ما مو به مو و با دقت و با پیروزی های شگرف اصول سیاست خارجی امام را که به وجوهی از آن اشاره کردیم، ادامه داده اند. در سیاست داخلی هم همین معنا وجود دارد.
تحکیم و پایداری نظام مردم سالاری و موفق بیرون آمدن از سه نبرد نرم  دشمن نشان می دهد که ما همین توفیقات را در داخل به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای داشته ایم و امیدواریم که راه امام و پرچم جمهوری اسلامی را به امام زمان(عج) بسپارند.
در سیاست داخلی هم شاهدیم که امام در دوران حیات خود با پدیده لیبرالیسم و منافقین روبرو بودند که در دهه ۶۰ و بعد از آن شمشیر خود را برای نابودی انقلاب اسلامی تیز کرده بودند.

برخورد مشابه امام و رهبری با منافقین
شاهد بودیم که مهارت امام در تصفیه ضد انقلاب داخلی و سیاست امام با این جریان باعث نابودی منافقان در داخل و فرار و پناهندگی آنها به صدام به عنوان دشمن خونخوار ملت ایران شد و اکنون روسیاه ترین جریان  ضد انقلاب هم همین منافقین و گروه هایی مانند کومله  هستند؛ در دوران رهبر  بعدی هم مشاهده می کنیم که ایشان همان برخورد را با این جریان  که جریان تجدید نظر طلب در دوره انقلاب بودند، دارند. جریانی که از دوره امام به ظاهر خود را تابع امام می دانستند اما با عدول از خط امام و رهبری و آرمانهای انقلاب به دنبال برقراری ارتباط با امریکا بودند.


اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی
 امام اصرار  داشتند  گروه های سیاسی فعال در داخل اسلام ناب محمدی و حفظ مرزبندی آن با اسلام آمریکایی را بپذیرند اما متاسفانه یک جریان نقض عهد و پیمان کردند؛ امام اصرار داشتند که همه به صدق وعده الهی اعتماد داشته و به مستکبران عالم به ویژه آمریکای خوانخوار بی اعتماد باشند اما باز جریانی به آمریکا اعتماد و به صدق وعده الهی پشت کردند.
امام به نیرو و اراده مردم اعتقاد داشتند ولی باز  این جریان این اعتقاد و اعتماد را نداشتند؛ امام حمایت از محرومان و مستضعفین و مخالفت جدی با اشرافی گری را از اصول خود می دانستند اما ملاحظه می کنیم برخی سیاستمداران با حرکت به سمت اشرافی گری محرومین و مستضعفین را فراموش کردند. امام حمایت جدی از مستضعفین جهان  و مبارزه با قلدران بین المللی را در راس اصول مکتب خود اعلام کرده بودند اما اینها می گفتند به ما چه ربطی دارد باید به فکر داخل باشیم ولی به فکر داخل هم نبودند.
وحدت ملی و میزان رای ملت
امام روی وحدت ملی تاکید داشتند اما اینها به آن بی اعتنا بودند و در انتخاباتی که در سال ۸۸  برگزار شد و اختلاف نفر اول و دوم بیش از ۱۲ میلیون بود را به اغتشاش و شورش خیابانی کشاندند. امام روی تزکیه نفس و معرفت عمیق و جهاد درونی به عنوان متمم جهاد سیاسی و اجتماعی تاکید داشتند اما ما ظهور و بروزی از این تزکیه نفس در آنها نمیبینیم.
 امام روی میزان رای ملت است تاکید داشتند اما آنها از این اصل به عنوان چماقی برای نفی رقبای خود استفاده می کردند. در هر حال امام خامنه ای با ادامه راه امام و دقت در مدیریت بحران هایی که این جماعت در داخل هم صدا  با دشمنان اسلام پدید آورده بودند فتنه ها را یکی پس از دیگری با کمک مردم رفع کردند. شرارت  آنها در فتنه ۸۸ به جایی رسید که نتانیاهو گفت اینها سربازان ما در ایران هستند و آنها هم هیچگاه این مسئله را تکذیب نکردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.