رییس پارک ملی کرخه گفت: حدود ۳۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی پارک ملی کرخه در آتش سوزی‌های یک ماه اخیر دچار آتش سوزی شد.

آتش سوزی در ۳۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی پارک ملی کرخه

به گزارش قدس آنلاین، محمد الوندی رییس پارک ملی کرخه امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هفت آتش سوزی از نیمه اردیبهشت ماه امسال تا امروز در محدوده پارک ملی کرخه رخ داده که چهار مورد از این آتش سوزی‌ها ناشی از سرایت آتش از زمین‌های کشاورزی همجوار به این پارک حفاظت شده بود.

وی با اشاره به ضرورت اقدام‌های آموزشی و ترویجی برای جلوگیری از آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی گفت: پایان فصل برداشت و اقدام کشاورزی برای آتش زدن بقایای کاه و کلش مزارع خود موجب شده تا با سرایت این آتش، خسارت‌هایی به جنگل و عرصه‌های طبیعی پارک ملی کرخه وارد شود.

رییس پارک ملی کرخه بیان کرد: ۳۰ آتش سوزی تاکنون در زمین‌های کشاورزی همجوار محدوده پارک ملی کرخه ثبت شده است که برای جلوگیری از سرایت این آتش به جنگل‌های متراکم کرخه تمام توان مجموعه یگان حفاظت پارک ملی کرخه به کار گرفته شد ولی تعداد زیاد این آتش سوزی‌ها در مواردی موجب سرایت و آسیب به عرصه‌های طبیعی پارک ملی کرخه شد.

وی عنوان کرد: تاکنون هفت آتش سوزی در پارک ملی کرخه ثبت شده که چهار مورد به طور مستقیم ناشی از سرایت آتش سوزی مزارع همجوار و مابقی در عمق جنگل‌های این پارک به دلیل بی‌احتیاطی برخی دامداران هنگام چرای دام‌های خود در این منطقه رخ داده‌اند.

الوندی خاطرنشان کرد: فصل زادآوری پرندگان و حیات وحش کرخه آغاز شده و درختان این پارک مملو از لانه گونه‌های مختلف پرنده است که وقوع این آتش سوزی‌ها به طور قطع خسارت‌های سنگینی به حیات وحش موجود در این پارک وارد کرده است.

رییس پارک ملی کرخه یادآور شد: آتش سوزی در جنگل همه چیز را خاکستر می‌کند به همین دلیل امکان برآورد دقیق از میزان تلفات پرندگان در این پارک ناشی از این آتش سوزی وجود ندارد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.