رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به ارائه بیش از ۹ هزار خدمت درمانی و امدادی به حجاج ایرانی در مکه و مدینه گفت: تا امروز بیش از ۳ هزار ویزیت زائران بیمار در مجموعه مطب‌های هلال‌احمر در عربستان انجام شده است.

انجام بیش از ۳ هزار ویزیت حجاج ایرانی در مکه و مدینه

طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر سید علی مرعشی با اشاره به حضور و خدمات‌رسانی کادر بهداشت و درمان هلال‌احمر ایران در مراسم حج تمتع در کشور عربستان گفت: از روز سوم خرداد ماه و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا پایان روز ۱۴ خردادماه، ۹۲۱۰ خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز هلال احمر به حجاج ارائه شده است.

وی افزود: در این مدت در مجموع، ۳۱۷۰ مورد ویزیت عمومی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی و ۲۸۴ مورد نیز ویزیت پزشکان متخصص به حجاج ارائه شده است. همچنین ۲۱ مورد بستری اورژانس، ۲۱۹۵ مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

مرعشی تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج را ۳۳۲۴ مورد اعلام کرد و افزود: ۲۱۳ مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در حال حاضر ۲ زائر در بیمارستان هلال‌احمر ایران در مکه و بیمارستان سعودی بستری هستند.

‍ مرعشی با بیان اینکه بیشترین علل مراجعه زائران برای کنترل فشار و قندخون، بیماری‌های قلبی و علائم کوفتگی بدن و سرماخوردگی بوده، افزود: دلیل عمده مشکلات به وجود آمده برای زائران، ناشی از دمای بالای هوا و پیاده‌روی طولانی در طول روز و در هوای گرم و سپس استراحت در مقابل کولرهای گازی بوده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر تاکید کرد: زائران حتما از لباس‌های خنک نخی با رنگ روشن استفاده کنند، زیرا دمای هوای عربستان بسیار بالاست همچنین از تردد در آفتاب خودداری کنند و زیارت خود را در صبح زود و شب‌ها انجام دهند تا به مشکل گرمازدگی دچار نشوند. در صورت گرمازدگی، استراحت کنند، مایعات مصرف کنند، در محیط خنک قرار بگیرند و به پزشک مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری میزان

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.