کتاب «زندگی به سبک روح‌الله» نوشته حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی همزمان با ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در هندوستان رونمایی شد.

کتاب «زندگی به سبک روح‌الله» در هندوستان رونمایی شد

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان اظهار کرد: این کتاب به ۲ زبان اردو و انگلیسی همزمان با ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در سمینار واکاوی اندیشه‌های ‌امام خمینی (ره)در شهر بمبئی رونمایی شده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: کتاب زندگی به سبک روح‌الله مجموعه ای از خاطرات زندگی حضرت امام خمینی(ره) و سیره زندگی ایشان است که توسط نزدیکان و اطرافیان ایشان در دوران عمر پربرکتشان جمع‌آوری شده است.

حال خانم چطور است؟

در بخشی از کتاب "زندگی به سبک روح الله" با خاطره ای از رهبر معظم انقلاب چنین بیان شده است: خانم می‌گفتند چون بچه ‌ها شب‌ها خیلی گریه می‌کردند و تا صبح بیدار می‌ماندند، امام شب‌ها را تقسیم می‌کردند. یعنی مثلا دو ساعت خودشان بیدار می‌ماندند و از بچه‌ها مراقبت می‌کردند تا خانم بخوابد. دوساعت هم امام می‌خوابیدند و خانم بچه‌ها را نگه می‌داشتند.

آقا همیشه حواس‌شان به خانم بود و سعی می‌کردند با دقتی که به احوال ایشان داشتند. مراعات حالشان را بکنند تا کوچک‌ترین سختی به خانم وارد نشود. حتی روزهای آخر عمرشان هم همینطور مراقب خانم بودند و نام ایشان ورد زبان‌شان بود.

دختر امام می‌گوید: آقا هربار که چشم‌شان را باز می‌کردند. اگر قادر به صحبت کردن بودند حال خانم را می‌پرسیدند. می‌گفتیم: «خوبند بگوییم بیاید پیش شما؟!» می‌گفتند:« نه! خانم کمرش درد می‌کند. بگذارید استراحت کنند.»"

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.