روایتهای تلخ شهادت کودکان فلسطینی از «ریان یاسر سلیمان»  تا «آلاء قدوم» نشان از آن دارد که رژیم خبیث اسرائیل حتی به کودکانی که در نزدیکی منزل خود مشغول بازی بودند نیز رحم نمی کند.

واکنش‌های جهانی به شهادت کودک ۳‌ساله توسط نظامیان صهیونیست‌ ادامه دارد / شهادت ۲۸ کودک فلسطینی در ۵ ماه

رژیم صهیونیستی سالهاست که در رسانه ها تلاش می کند تصویر مثبت و زیبا از خود به نمایش بگذارد تصویری از یک کشور دموکراتیک که مردم آزادانه در سواحل زیبای آن مشغول گردش و تفنن اند. اما مدتهاست که آفتاب حقیقت از پشت ابر عیان شده و جنایت های این رژیم در رسانه های بین المللی انعکاس یافته است. دیگر اسرائیلی ها حتی واهمه ندارند جنایات خود را بی پرده عیان کنند. چندی پیش  وبگاه المانیتور در مطلبی با استناد به یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۷ که توسط «شاخص صلح اسرائیل» منتشر شد، می گوید: تقریبا ۷۰ درصد از صهیونیست ها از اعدام فلسطینی ها حمایت می کنند.

جنایات رژیم کودک کش بارها و بارها تکرار شده است. اخیرا انتشار خبر شهادت «محمد هیثم التمیمی» کودک سه فلسطیین که در یورش نظامیان صهیونیست به روستای نبی صالح در شمال رام الله از ناحیه سر هدف اصابت گلوله قرار گرفته و به شهادت رسید فضای جهانی را تحت تاثیر قرار داد. او ۲۸ طفل معصومی است که در ۲۰۲۳ توسط اشغالگران صهیونیست به شهادت رسیده است. ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به این جنایتی در توئیت نوشت: نقش حمایتی حامیان رژیم در استمرار این جنایات روزمره، از منظر حقوقی و بین‌المللی مسؤولیت آور است. ارتکاب این جنایت هولناک همزمان با اظهارات وزیر خارجه آمریکا در آیپک در خصوص تاریخچه حمایت واشنگتن از رژیم اسرائیل، اشاره او به کمک سالانه ۳.۳ میلیاردی و کمک فوق‌العاده یک میلیارد دلاری و تداوم تلاش برای ادغام رژیم غاصب در منطقه، به منزله شراکت آمریکا در جنایات روزمره اسرائیل است. سازمان آزادی‌بخش فلسطین هم شهادت التمیمی، کودک سه ساله فلسطینی که چند روز پیش به ضرب گلوله نظامیان اسرائیل در کرانه باختری رود اردن زخمی شده بود را به شدت محکوم کرد و این جنایت را «جرم علیه بشریت» دانست.

روایتهای تلخ شهادت کودکان فلسطینی از «ریان یاسر سلیمان»  تا «آلاء قدوم» نشان از آن دارد که رژیم خبیث اسرائیل حتی به کودکانی که در نزدیکی منزل خود مشغول بازی بودند نیز رحم نمی کند. «علی ایمن ابوعلیا»، «زید محمد سعید غنیم »، « لیان الشاعر» دختر زیبای فلسطینی و دیگر همتایان آنها مانند کودکان اروپایی و امریکایی حق زندگی ندارند و محکوم به شهادتند حتی اگر به سربازان اسرائیلی کاری نداشته باشند. اگر مانند حمزه نصار» کودک ۱۲ ساله روزه باشند و تشنه به شهادت برسند هم آب از آب تکان نخواهد خورد. عکس العمل های بین المللی گویا تبدیل به صدور چند قطعنامه و بغض های کلیشه ای شده و انگار نه انگار نسل کشی جدی در حال رقم خوردن است. آمار شهدای کودک هم تکان دهنده است. از سال ۲۰۰۰ تا۲۰۲۲، بالغ بر ۲۵۰۰ کودک فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. تنها از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کودک فلسطینی در حملات صهیونیست ها به شهادت رسیده یا زخمی شده اند.

میدل ایست آی، بررسی و تحلیل آمار و ارقام خشونت کم‌سابقه رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که سال گذشته ۲۰۲۲مرگبارترین سال برای فلسطینیان کرانه باختری از زمان انتقاضه دوم بوده است. در اسن سال دستکم ۲۲۰ فلسطینی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی در سراسر سرزمین های اشغالی به شهادت رسیده‌اند. ۴۸ نفر از این شهدا کودک بودند.۵۲ نفر از شهدای فلسطینی نوجوان بودند و ۳۱ نفرشان زیر ۱۸ سال سن داشتند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.