معاون امور جنگلهای سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: منابع طبیعی تجدید شونده را بدون حضور مردم نمیتوان حفظ کرد.

منابع طبیعی را بدون مردم نمی توان حفظ کرد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، نقی شعبانیان اظهار کرد: تمام کشورها مسیرهای حفظ منابع طبیعی را طی کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که بدون حضور مردم نمی شود این امانت الهی را حفظ کرد.

معاون امور جنگلهای سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: ما ناگزیریم برای حفظ، توسعه و بهره برداری بهینه از منابع طبیعی هرفعالیتی را در این عرصه مرتبط با مردم بدانیم و در اینصورت می توان ادعا کرد که طرحهای منابع طبیعی من جمله طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت طی ۴ سال در کشور با حضورو مشارکت مردم با موفقیت اجرا می شود.

وی به اکوسیستم حساس و شکننده اقلیم منطقه یک کشور اشاره کرد و گفت: این منطقه به دلیل شرایط خشک ونیمه خشک، کم بارش نیازمند بهره گیری از استعداد و توان بالقوه و بالفعل استانها با همکاری مردم است.

شعبانیان به اهمیت طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور اشاره کرد و افزود: باید استانها با حوصله و مطالعه و بهره گیری از کمیته علمی نسبت به بازبینی نقشه ها،  برنامه ریزی کرده و با تعیین نقاط مستعد توسعه با تکیه بر نیاز سنجی که چه گیاهی و در چه مکانی مورد نیاز میباشد اقدام کنند و از فرصت های حمایتگرانه استانها نیز استفاده کنند.

معاون امور جنگل های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت از حمایت مقام معظم رهبری و مسئولین نظام برخوردار بوده و در شرایط کنونی نیز با وضعیت امیدوار کننده نهالستانها با شایستگی اجرا می شود.

وی افزود: وجود پارک ها، خیابانها، کنار جاده فرصت مناسبی برای کاشت نهال بوده لیکن باید محدودیت هایی همچون تامین آب، اتش سوزی و... را نیز مد نظر قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.