نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی بر لزوم اعمال نظارت مهندسین ناظر ساختمان بر پروژه‌های ساختمانی و تعامل با بازرسان کار به جهت کاهش آمار حوادث ساختمانی تاکید کرد.

لزوم اعمال نظارت مهندسان ناظر بر پروژه‌های ساختمانی

به گزارش قدس آنلاین، هادی ساداتی بر لزوم نظارت مهندسین ناظر در پروژه‌های ساختمانی تاکید کرد و گفت: یکی از علل موثر در بروز حوادث ساختمانی بحث عدم کنترل و نظارت است و این مساله به دستگاه‌های ذیربط نظیر شهرداری، سازمان نظام مهندسی مهندسین ناظر و بازرسان کار مرتبط است.

وی افزود: مهندسین ناظر که بر پروژه‌های ساختمانی نظارت می‌کنند باید توجه داشته باشند که کارفرما و کارگر هر دو نکات ایمنی را در ساختمان رعایت کنند تا منجر به وقوع حوادث ساختمانی نشود و لذا معتقدم سهل انگاری‌هایی که بعضا از سوی برخی دستگاه‌های نظارتی دیده می‌شود، مزید بر علت شده و می‌تواند فاجعه‌ای برای انسان ها به بار بیاورد.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی درباره طرح ویژه وزارت کار برای حضور بازرسان کار در کارگاه‌های ساختمانی اظهار کرد: ما با این طرح موافقیم ولی اجرای چنین طرحی‌ امکان ندارد زیرا درحال حاضر در سطح یک شهرستان متوسط تعداد دو تا سه بازرس کار وجود دارد و بازرسی از پروژه‌های ساختمانی یکی از وظایف آنها به شمار می‌رود، بنابر این با این تعداد بازرس نمی‌توان به تمام پروژه‌های ساختمانی سرکشی کرد.

ساداتی در پاسخ به این پرسش که چه پیشنهادی برای نظارت بر پروژه‌های ساختمانی دارید؟ گفت: پیشنهاد می‌شود کسی که مهندسین ناظر در این زمینه جدی‌تر عمل کنند و همانطور که بر منابع و نیروی کار و مرغوبیت مصالح نظارت می کنند لازم است که بر رعایت نکات ایمنی از سوی کارفرما و کارگر ساختمانی در پروژه‌ها هم نظارت داشته باشند.

وی تصریح کرد: در صورتی که مشکلی سر ساختمان یا پروژه پیش آید دستگاه قضایی اولین کسی که مورد مواخذه قرار می‌گیرد کارفرما و پس از وی ناظر ساختمان است. بنابر این باید مهندسین ناظر در ساختمان در تعامل با وزارت کار و بازرسان کار می‌توانند در این زمینه نقش موثری ایفا کنند و آمار حواث ساختمانی را به حداقل برسانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.