یکی از روحانیون اهل سنت اعزامی به حج، داعش را محصول یکی از عوامل تفرقه در جهان اسلام دانست که مصیبت‌های فراوانی برای جهان اسلام ایجاد کرده است.

روحانی اهل سنت: داعش مصیبت‌های فراوانی برای جهان اسلام ایجاد کرد

یکی دیگر از برنامه‌های محفل انس و معرفت، در جمع زائران کاروانی از استان گیلان برگزار شد که تنها کاروان اعزامی از ایران به حج است که زائرانش، متشکل از اهل سنت و اهل تشییع هستند.
در این مراسم که در هتل الحیاه الذهبی مدینه در فضایی صمیمی برگزار شد ابتدا حاج ماموستا خانی پوراز روحانیون اهل سنت کاروان با اشاره به اهمیت وحدت خاطرنشان کرد: وحدت بین شیعیان و اهل سنت زیر چتر انقلاب اسلامی پدید آمده است.

وی به موانعی که در جهان اسلام به تفرقه منجرشده، اشاره کرد و گفت: عدم اطلاع از تاریخ اسلام و فهم دقیق از آیات قرآن از جمله مسائلی است که به ایجاد تفرقه در جهان اسلام دامن‌زده است.

ماموستا خانی‌پور تعصب بدون معرفت را عامل دیگری در این زمینه دانست و توضیح داد: نتیجه این تعصب، آن است که افراد تنها خود را می‌بینند، نقد را نمی‌پذیرند و حاضر نمی‌شوند که از خط فرضی که در ذهن خود ایجاد کرده‌اند، عبور کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از نتایج تعصب، تکفیر است، تأکید کرد: این گونه افراد مصیبت‌ها را در جهان اسلامی بوجود می‌آورند.

این روحانی کاروان از استان گیلان افزود: جهان اسلام بزرگترین رنجی که برده از داعش بود؛ که نه تنها شیعیان بلکه بسیاری از اهل سنت هم را نابود کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هر اختلافی مذموم نیست، توضیح داد: اختلافِ افکار واندیشه، گاهی باعث ترقی و تعالی در جامعه‌ایمانی می‌شود لذا این اختلافات اگر از روی بغض و کینه نباشد مسلماً فروکش خواهد کرد.

در ادامه این برنامه، حجت‌الاسلام سلیمی روحانی شیعه این کاروان وحدت اسلامی را عامل اقتدار و ترقی جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: هر جایی که اختلاف باشد، بدانید که شیطان دارد رهبری می‌کند.

وی با اشاره به ائمه نور و ائمه نار، توضیح داد: ائمه نور ما را به وحدت دعوت می‌کنند اما ائمه نار به وسوسه اختلاف در میان مسلمانان دامن می‌زنند.

حجت الاسلام سلیمی در انتها این نکته را یاداور شد که ما مسلمانان بیشتر از دیگران باید به پیامبر شباهت داشته باشیم.

در ادامه این محفل، حجت الاسلام والمسلمین هادی اکبری مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری نکاتی را درباره اهمیت و جایگاه حج در قرآن و موضوع وحدت بیان کرد.

حجت الاسلام اکبری حج را نماد وحدت مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: در ایام حج وحدت مسلمانان به صورت عینی تجلی پیدا می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حج یک عبادت استثنایی است، به ابعاد این عبادت پرداخت و گفت: برای حج، زائر بیت‌الله هم پول خرج می‌کند، هم سختی و رنج تحمل می‌کند و در یک زمان و مکان مشخص به عبادت می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه در حج اسراری نهفته است که زائر باید به آن پی ببرد، تصریح کرد: حج صرفاً به دور کعبه چرخیدن و بعد از آن به خانه برگشتن نیست بلکه حج باید موجب تحول در زندگی انسان شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.