۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 880952

امیر قطر در چارچوب سفری رسمی وارد «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان شد و مورد استقبال رئیس جمهور این کشور قرار گرفت.

امیر قطر در سفری رسمی وارد تاجیکستان شد

به گزارش قدس آنلاین، «شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر وارد «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان شد و مورد استقبال «امامعلی رحمان» رئیس جمهور این کشور قرار گرفت.

پس از انجام مراسم استقبال رسمی در محل کاخ ریاست جمهوری تاجیکستان، دیدار خصوصی رئیس جمهور این کشور با امیر قطر و مذاکرات هیئت‌های رسمی دو کشور و سپس مراسم امضای اسناد جدید همکاری‌های دوجانبه برگزار خواهد شد.

در کنار دیدار و مذاکرات با سایر مقامات عالی تاجیکستان، رحمان و شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح مسجد جامع جدید شهر دوشنبه که یکی از بزرگترین مساجد در منطقه به شمار می‌رود، شرکت خواهند کرد.

شایان ذکر است که ساخت این مسجد با سرمایه گذاری مشترک ۱۰۰ میلیون دلاری دو کشور (سهم تاجیکستان ۳۰ درصد و سهم قطر ۷۰ درصد) در سال ۲۰۰۹ آغاز شد و در سال ۲۰۱۹ به پایان رسید اما به دلیل همه‌گیری کرونا مراسم افتتاح چند بار به تعویق افتاد.

مسجد جامع جدید منطقه‌ای با مساحت ۱۲ هکتار احداث شده و ظرفیت پذیرش همزمان ۱۲۰ هزار نفر نمازگزار برخوردار است. این بنا همچنین از گنبد اصلی ۴۷ متری ۴ مناره به ارتفاع ۶۵ متری و ۲۰ گنبد بزرگ و کوچک، سالن بزرگ و چند سالن کوچک، کتابخانه، موزه و سالن پذیرش مهمانان و سالن کنفرانس تشکیل شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.