رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به پیشرفت های گسترده حوزه بهداشت و درمان استان کرمانشاه در سالهای اخیر، گفت: این استان اکنون ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری سلامت کشور را دارد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور: استان کرمانشاه ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری سلامت کشور را دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمد رئیس زاده روز جمعه در دومین نشست هم اندیشی روسای سازمان های نظام پزشکی کشور در هتل پارسیان کرمانشاه، آماری از وضعیت جامعه پزشکی استان کرمانشاه ارائه داد و افزود: آمار جامعه پزشکی استان اکنون سه هزار و ۷۷۶ نفر غیر از جامعه پرستاری است که از این تعداد یک هزار و ۲۱۰ نفر در بخش دولتی و ۲ هزار و ۵۶۶ نفر در بخش خصوصی فعالیت دارند.

وی سرمایه گذاری در بخش بهداشت و درمان استان کرمانشاه را نیازمند تسهیل گری دانست و گفت: با سرمایه گذاری در این بخش می توان به رونق گردشگری سلامت استان کرمانشاه کمک کرد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در ادامه سخنانش خواستار توجه جدی مسوولان به مشکلات حوزه بهداشت و درمان و جامعه پزشکی کشور شد و پیشنهاد داد در قالب گفتمان ملی مسوولان این مشکلات را برطرف نمایند.

رئیس زاده با بیان اینکه جامعه پزشکی کشور توان علمی و عملی بسیار بالایی در دنیا دارد، گفت: لازم است مسوولان دولتی بستر ارائه خدمات جامعه پزشکی به مردم را فراهم کنند.

وی تاکید کرد که جامعه پزشکی کشور برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر نیازمند زیرساخت های ارتباطی، تقویت بنیه مالی مردم و سازمان های بیمه گر و اجرای طرح هایی مانند نظام ارجاع و پزشک خانواده است که انتظار می رود این تسهیل گری توسط بخش دولتی انجام شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در ادامه با بیان اینکه بخش بهداشت و درمان کشور سالانه توان ۶ میلیارد دلار ارز آوری به کشور از محل ارائه خدمات پزشکی در قالب توریسم درمانی را دارد، گفت: این رقم معادل ۳۰۰ هزار میلیارد تومان و تقریبا در حد بودجه سالانه وزارت بهداشت و درمان است.

در این نشست روسای سازمان های نظام پزشکی کشور، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و استاندار کرمانشاه نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.