نشست بررسی کتاب «دیپلماسی فوتبال: روابط بین الملل و فوتبال از ۱۹۱۴ تا امروز» توسط آکادمی دیپلماسی و خانه اندیشه ورزان جوان با حضور جمعی از نخبگان دیپلماسی و فوتبال برگزار می‌شود.

نشست بررسی کتاب دیپلماسی فوتبال برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، نشست بررسی کتاب «دیپلماسی فوتبال: روابط بین الملل و فوتبال از ۱۹۱۴ تا امروز» به همت آکادمی دیپلماسی و خانه اندیشه ورزان جوان با حضور حمید رضا آصفی، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و مشاور سابق امور بین الملل فدراسیون فوتبال، احسان محمدی، مشاور بین الملل دانشگاه تهران، رئیس آکادمی دیپلماسی و مترجم کتاب، محمد سلطانی فر، استاد علوم ارتباطات اجتماعی و میثم زمان آبادی، مدرس و پژوهشگر دکتری روانشناسی رسانه دانشگاه فیلدینگ، برگزار می‌شود.

کتاب «دیپلماسی فوتبال: روابط بین الملل و فوتبال از ۱۹۱۴ تا امروز» اثری میان رشته‌ای است از دوازده نویسنده برجسته ویراسته هدر ال. دیکتر، ترجمه احسان محمدی با مقدمه‌ای از احمد نقیب زاده که پیوند میان فوتبال و دیپلماسی در یک قرن اخیر را به تصویر می‌کشد.

جرمی سوری استاد دانشگاه و نویسنده کتاب «ریاست جمهوری غیرممکن: ظهور و سقوط بالاترین مقام آمریکا»درباره کتاب دیپلماسی فوتبال گفت: فوتبال چیزی ورای ورزش و سرگرمی است. فوتبال، بخش قدرتمندی از سیاست مدرن جهان است. دیپلماسی فوتبال، محبوب ترین ورزش جهان را با مؤلفه‌های اصلی دیپلماسی از جمله ارتقای فرهنگی، توسعه اقتصادی، اتحادها و ائتلاف‌های استراتژیک و رقابت‌های نظامی پیوند می‌دهد. کتاب دیپلماسی فوتبال، تنوع استفاده رهبران و کنشگران از این ورزش را نشان می‌دهد. خوانندگان این کتاب، به گونه‌های جدید و هیجان انگیزی، پیوندهای میان ورزش و دیپلماسی را درک خواهند کرد.

احمد نقیب زاده، استاد تمام علوم سیاسی دانشگاه تهران درباره کتاب گفت: کتاب دیپلماسی فوتبال، اهتمام سودمند و موفق است در به تصویر کشیدن نقش و جایگاه فوتبال در عرصه روابط بین الملل و دیپلماسی از ۱۹۱۴ تا به امروز، از رهگذر مطالعه تحولات مهم تاریخ روابط بین الملل و دیپلماسی، در برش‌هایی تاریخی یا موضوعی یا موردی؛ ترجمه روان کتاب از سوی احسان محمدی و نقش رو به رشد فوتبال در عرصه بین المللی، این فرصت را در اختیار علاقه مندان به سیاست و روابط بین الملل قرار می‌دهد تا در کوچه پس کوچه‌های روابط پیچیده بین الملل گشت و گذاری کنند.

این نشست روز یکشنبه، ۲۱ خردادماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۳۰ در محل خانه اندیشه ورزان به نشانی خیابان انقلاب، بعد از چهارراه ولیعصر، پلاک ۹۰۷ برگزار می‌شود. حضور برای عموم آزاد است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.