۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
کد خبر: 882274

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز با وزیر خارجه ترکیه تلفنی گفتگو کرد.

«بورل» با وزیر خارجه ترکیه رایزنی کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آناتولی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه و جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه تلفنی گفتگو کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با وزیر امور خارجه ترکیه، انتخاب وی به عنوان وزیر امور خارجه جدید کشورش را به وی تبریک گفت.

وزیر امور خارجه ترکیه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در این گفتگوی تلفنی درباره روابط دوجانبه آنکارا و بروکسل نیز رایزنی کردند.

بورل با انتشار مطلبی در شبکه‌ های اجتماعی بر توسعه روابط ترکیه و اتحادیه اروپا طی دوره پیش رو تاکید کرد.

اعضای شورای وزیران اتحادیه اروپا ۷ آذر ماه سال ۱۴۰۰ در نشست خود با اجماع آرا به این توافق رسیدند که مذاکرات عضویت این کشور در این اتحادیه همچنان مسدود بماند چرا که ترکیه به معیارها و اولویت‌ های اروپا پایبند نیست.

شورای امور عمومی این اتحادیه در بیانیه‌ ای در همین رابطه گفته بود: این شورا با تأسف یادآوری می‌کند که ترکیه به دور شدن بیشتر از اتحادیه اروپا ادامه می‌دهد. بنابراین، مذاکرات الحاق ترکیه (به این اتحادیه) عملاً به بن بست رسیده است و نمی‌ توان فصل دیگری را برای باز یا بسته شدن آن در نظر گرفت.

روابط ترکیه و اتحادیه اروپا با اختلاف بر سر چندین موضوع از جمله تنش در مدیترانه شرقی، نقش ترکیه در سوریه، بحران مهاجران و بن بست در روند الحاق ترکیه به این بلوک تعیین می شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.