رئیس هیات نجات غریق استان کرمانشاه از شناسایی ۱۰ مکان آبی پرخطر در سطح استان خبرداد و گفت: متاسفانه تاکنون دستورالعمل لزوم استقرار ناجیان غریق در اماکن آبی پرخطر برای جلوگیری از غرق شدن افراد در استان اجرایی نشده است.

شناسایی ۱۰ مکان آبی پرخطر در کرمانشاه/ دستورالعمل استقرار ناجیان اجرا نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، شهاب هنرجو با اشاره به آغاز فصل گرم و افزایش آمار غریق ها در اماکن آبی، اظهار کرد: هیات نجات غریق هیچ مسئولیتی در خصوص آبهای آزاد ندارد، بلکه بهره‌بردار آن موظف است با درخواست استقرار ناجی از غرق شدگی در فضای آبی تحت نظرش جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: طبق دستورالعمل کشوری، متولیان بهره بردار از اماکن آبی پرخطر موظف هستند که یا مانع از شنای مردم در این اماکن شوند و یا اینکه به اندازه کافی ناجی غریق را در آنجا مستقر کنند.

رئیس هیات نجات غریق استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون هیچکدام از بهره برداران اماکن آبی استان درخواست ناجی غریق نکرده‌اند، افزود: باتوجه به بالا بودن آمار غریق ها در برخی از اماکن آبی استان، سال گذشته نامه ای را به مدیریت بحران استانداری کرمانشاه ارسال و درخواست کردیم که به بحث استقرار ناجیان غریق در اماکن آبی پرخطر استان ورود کنند، اما جوابی نگرفتیم.

وی با بیان اینکه تاکنون در استان ۱۰ مکان آبی پرخطر شناسایی شده، افزود: سد شیان، سلیمانشاه، آزادی، گاوشان، سراب نیلوفر و تعدادی از رودخانه ها از جمله این اماکن آبی پرخطر هستند که حتما باید ناجیان غریق در اطراف آنها مستقر شود.

هنرجو خاطرنشان کرد: از آنجایی که تاکنون متولیان بهره بردار از این اماکن آبی برای حفظ امنیت گردشگران و حتی پرسنل فعال خود در آنجا درخواست ناجی غریق نکرده‌اند، برای همین برنامه‌ای را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: طبق این برنامه در نظر داریم با پرورش تعداد زیادی ناجی غریق، در هر خانواده یک ناجی غریق داشته باشیم که اگر برای گشت و گذار به اطراف اماکن آبی پرخطر رفتند و یکی از اعضای خانواده و یا گردشگران دچار غرق شدگی شد، بتوانند جانشان را نجات دهند.

رئیس هیات نجات غریق استان کرمانشاه تعداد کنونی ناجیان غریق استان را ۷۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده، هر سال حدود ۱۰۰ نفر را به این تعداد اضافه خواهیم کرد تا تعداد ناجیان غریق را در استان افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح با موانع و مشکلاتی هم مواجه است، یادآورشد: از آنجایی که هیات نجات غریق استان کرمانشاه هیچ استخری را برای آموزش در اختیار ندارد، باید از استخرهای بخش خصوصی برای این کار استفاده کنیم که باعث بالا رفتن هزینه‌ها و ایجاد برخی محدودیت‌ها برای ما شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.