مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مبارزه با آفات بیش از ۲۹۸ هزار هکتار از مزارع و کشتزارهای غلات استان طی سال زراعی جاری انجام شده است.

مبارزه با آفات ۲۹۸ هزار هکتار از مزارع غلات خراسان رضوی انجام شد

به گزارش قدس خراسان، جواد اصغری اظهار کرد: سطح مبارزه با آفت سن در مزارع غلات بیش از ۱۸۰ هزارهکتار و مبارزه با سایر آفات ۱۱۸ هزار هکتار ثبت شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در سال زراعی جاری از ابتدای مهر ۱۴۰۱ تاکنون مبارزه با انواع بیماریهای غلات در سطح ۷۴۶ هکتار از کشتزارهای گندم و جو انجام شده است.

وی بیان کرد: مبارزه شیمیایی و فیزیکی با علفهای هرز مزارع گندم و جو استان نیز در سطحی معادل ۱۲۲ هزار هکتار انجام شده است.

اصغری گفت: از این میان، سطح مبارزه شیمیایی با علفهای هرز در این محصولات ۱۱۳ هزار هکتار و مبارزه فیزیکی بیش از ۹ هزار هکتار است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به اینکه آفت سن غلات گرمادوست و خشکی‌دوست است و از سویی عرصه منابع طبیعی، پوشش گیاهی مناسبی را به دلیل کاهش بارندگی در سال زراعی جاری نداشته است، برنامه‌ریزی سازمان حفظ نباتات و سازمان جهاد کشاورزی استان بر کنترل آفت سن غلات در مرحله مادری متمرکز شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.