طبق اعلام سرپرست اداره‌کل استاندارد تهران، در پی افزایش ساخت و ساز برج‌های مسکونی و تجاری در شهر تهران، به ویژه مناطق ۵ و ۲۲، استفاده از آسانسورهای غیراستاندارد و ناایمن مشاهده شده است.

آسانسورهای غیراستاندارد در برج های تهران/ چند آسانسور پلمب شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین طاهری با تاکید بر اجباری بودن اخذ تاییدیه ایمنی آسانسورها، به مالکان، بهره‌برداران و مدیران برج‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه مسکونی و تجاری اظهار داشت: مسؤولیت حوادث ناشی از استفاده از آسانسورهای غیراستاندارد، مطابق قانون بر عهده آنان است.

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان تهران افزود: بازرسی‌های اولیه و ادواری بازرسان استاندارد، برای نظارت بر ایمنی آسانسورها، به صورت منظم و در پی ثبت درخواست بازرسی از سوی مالکان و سازندگان انجام می‌شود.

طاهری ادامه داد: اخیراً در پی افزایش ساخت و ساز برج‌های مسکونی و تجاری در شهر تهران، به ویژه مناطق ۵ و ۲۲، استفاده از آسانسورهای غیراستاندارد و ناایمن مشاهده شده است؛ که در جریان انجام بازرسی‌های کارشناسان استاندارد، آسانسورهای چند برج در مناطق مذکور تا زمان رفع نواقص پلمب شده است.

بر اساس اعلام اداره‌کل استاندارد استان تهران، وی گفت: امکان استعلام پیامکی وضعیت گواهی ایمنی آسانسور برای شهروندان وجود دارد. بدین معنی که هر شهروندی می‌تواند با ارسال پیامک حاوی شناسه ملی آسانسور، که در پلاک داخل کابین آسانسور نصب شده است، به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، از اطلاعاتی از قبیل نام شرکت نصاب، نام شرکت بازرسی‌کننده، تاریخ آخرین بازرسی و تاریخ انقضای اعتبار گواهینامه بازرسی آسانسور، آگاهی پیدا کند.

طاهری ادامه داد: شناسه ملی آسانسور به عنوان کدی قابل استعلام و توسط سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع صادر کننده گواهینامه ایمنی آسانسورها به هر خط آسانسور تخصیص می‌یابد و تمامی مراحل استانداردسازی آسانسورها باید از طریق ثبت نام در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی lift.inso.gov.ir پیگیری شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.