استاندار گلستان گفت: بیش از ۸۰ درصد لکه‌های نفتی سواحل خزر جمع‌آوری شده و تا ۳ روز آینده به صورت کامل جمع‌آوری می‌شود و جای نگرانی نیست.

بیش از ۸۰ درصد لکه‌های نفتی سواحل خزر جمع‌آوری شد

به گزارش قدس انلاین، علی محمد زنگانه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آلودگی بخشی از سواحل خزر در استان گلستان، اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد لکه‌ها جمع‌آوری شد و تا ۳ روز آینده به صورت کامل جمع‌آوری می‌شود و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی  با بیان اینکه منشا آلودگی نفتی بخشی از سواحل خزر در گلستان، نشتی مخزن سوخت مازوت نیروگاه نکا است، افزود: به صورت لکه‌ای حدود ۵ تا ۶ کیلومتر سواحل گلستان درگیر این نشتی شده است.

زنگانه تأکید کرد: نیروهای متخصص با تجهیزات مناسب از بندر امیرآباد همچنان در حال جمع‌آوری لکه‌های باقیمانده هستند و بیش از ۸۰ درصد لکه‌ها جمع‌آوری شده است.

استاندار گلستان به تخصیص منابع ۸ برابری در گلستان نسبت به سال‌های قبل اشاره کرد و تصریح کرد: این افزایش نشان از توجه ویژه دولت برای جبران عقب ماندگی‌ها در استان گلستان دارد.

وی به جایگاه ویژه استان گلستان در تامین محصولات استراتژیک اشاره کرد و افزود: گلستان تامین کننده  غذای کشور در ۳۶ روز از سال است واین نشان از  قدرت و توان بالای گلستان دارد

استاندار گلستان به خرید تضمینی محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: میزان خرید تضمینی گندم در بدو ورود دولت سیزدهم ۴۰۰ هزار تن بود که پارسال به بیش از ۷۰۰ هزار تن رسید و امسال با وجود خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی تاکنون بیش از ۴۷۰ هزار تن به صورت تضمینی خریداری شده است.

زنگانه با بیان اینکه کیفیت گندم استان گلستان بالاتر از بسیاری از نقاط کشور استف تصریح کرد: به همین دلیل باید قیمت گندم گلستان نیز با سایر نقاط متفاوت باشد و بالاتر از نقاط دیگر خریداری شود.

استاندار گلستان در ادامه این نشست خبری به بحران آب در گلستان اشاره کرد و راه نجات گلستان از بحران آب، خروج از تک منبعی بیان کرد و افزود: ۶۰۰ چاه عمیق در استان برای تامین آب آشامیدنی حفر شده که  امسال دبی آنها به طور میانگین ۵۰ درصد کاهش یافته است.

زنگانه گفت :در دولت سیزدهم بنا داریم سد نرماب را وارد مدار کنیم و در یک و نیم سال گذشته  ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار به سد نرماب تزریق شده است و برای تکمیل این طرح  ۶هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: شیرین‌سازی آب دریا هم به عنوان یکی از منابع تامین آب در حال پیگیری است و با توجه به پیشرفت‌های خوبی که حاصل شده است، منتظر صدور مجوز خرید تضمینی آب از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.