نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: مردمی کردن ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید با اولویت پیگیری، اجرایی و عملیاتی شود.

امام جمعه شهرکرد: مردمی کردن ستاد امر به معروف و نهی از منکر عملیاتی شود

به گزارش قدس انلاین، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز یکشنبه در نخستین نشست شورای سیاستگذاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: علاوه بر افزایش اعتبارات اما شرایط استان از لحاظ بودجه و امکانات مناسب نیست.

وی افزود: شورای سیاستگذاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر مجموعه‌ای کارآمد و مؤثر است و تحقق وظیفه اصلی این ستاد به همکاری‌های همه‌جانبه نیاز دارد.

نکونام مردمی کردن امور مرتبط با ستاد امر به معروف و نهی از منکر را ضروری اعلام و تصریح کرد: بهره‌مندی از ردیف‌های اعتباری ملی با هدف خدمات‌رسانی مناسب در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی فعال شدن شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و یادآور شد: تشکیل و فعال شدن شورای امر به معروف و نهی از منکر در اصناف ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت:متولیان اماکن گردشگری باید نظارت بیشتری بر این اماکن داشته باشند و به سادگی از کنار برخی مسایل نگذرند تا سلامت این مجموعه‌ها حفظ شود.

نکونام تمامی مصوبات شورای سیاستگذاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری و شورای فرهنگ عمومی استان را ضروری اعلام و تاکید کرد: عمل نکردن به مصوبات این ستاد و شورای فرهنگ عمومی ترک‌فعل است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: علاوه بر محدودیت‌های بودجه‌ای اما در سال‌جاری سه میلیارد ریال از طریق استانداری برای شورای سیاستگذاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان تامین اعتبار شد.

امام جمعه شهرکرد: مردمی کردن ستاد امر به معروف و نهی از منکر عملیاتی شود

علی شهریارپور تصریح کرد: پیگیری برای جذب منابع و اعتبارات از ردیف‌های ملی در دستور کار قرار گیرد تا بتوان منابع اعتباری بیشتری جذب و هزینه کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: طرح گشت ارشاد مسولین با عنوان مخفف "قرارگاه گام" به‌منظور پیگیری مطالبه‌های مردمی در استان رونمایی شد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل احمدی تاکید کرد: در این طرح کاربر با گوشی تلفن همراه ثبت‌نام می‌کند و پس از وارد کردن کد عضو قرارگاه گام می‌شود و در صورت داشتن مستندات می‌تواند مطالبه خود را از دستگاه اجرایی مرتبط درخواست کند.

امام جمعه شهرکرد: مردمی کردن ستاد امر به معروف و نهی از منکر عملیاتی شود

وی افزود: این گزارش‌ها به مدیرکل مرتبط دستگاه اجرایی مورد نظر اعلام می‌شود و چرخه پیگیری آن قابل مشاهده است.

احمدی تصریح کرد: تاکنون یک‌هزار نوجوان در طرح «نوجوان پیشران» چهارمحال و بختیاری نام‌نویسی کرده‌اند که استعدادیابی از آنان به‌زودی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: محتوای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تهیه و در دستگاه‌های اجرایی، پایانه‌های مسافربری، اصناف و سطح شهر نصب شود.

احمدی اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری از سوی استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان مورد توجه قرار گیرد.

در این نشست اعضای شورای سیاستگذاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری دیدگاه‌ها، پیشنهادها و گزارش عملکرد حوزه‌های زیرمجموعه خود را ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.