رانندگان جاده سرخس - مشهد باز هم درگیر توفان و گرد و خاک شدند و دید افقی رانندگان در این مسیر کاهش یافته است.

رانندگان جاده سرخس - مشهد باز هم درگیر توفان و گرد و خاک شدند

به گزارش قدس خراسان، توفان و گرد و خاک از جمله موضوعات آب و هوایی است که شهرستان سرخس همیشه با آن روبه رو است به طوری که اواسط هفته گذشته نیز در این محور رانندگان با کاهش دید افقی رو به رو بودند تا آنجا که برای ساعاتی محور سرخس مشهد مسدود شده بود. امروز نیز گفته می‌شود از ابتدای صبح تاکنون رانندگان این محور با مشکل دید روبه‌رو هستند.

جعفر شهامت، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی افزود: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک که از صبح امروز در این محور حاکم است، سبب  کاهش دید افقی رانندگان در جاده سرخس- مشهد شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی افزود: محدوده اصلی وقوع گرد و خاک از سرخس تا کیلومتر 40 جاده به سمت مشهد گزارش شده است.

سارا حکمی،کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی نیز اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته فریمان با 15 درجه و سرخس با 44 درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان داورزن با سرعت 76 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی برای امروز و فردا پدیده غالب جوی در سطح استان وزش باد خواهد بود که در پاره‌ای از نقاط به ویژه نواحی غربی و بادخیز استان وزش باد شدیدتر همراه با گرد و خاک، کاهش دید، کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت است.

وی خاطرنشان کرد: امروز دمای هوای مشهد در گرم‌ترین ساعات به 37 درجه و در خنک‌ترین ساعات به 23 درجه خواهد رسید، همچنین از بعد از ظهر امروز برای دامنه‌های بینالود افزایش ابر با احتمال بارش‌های پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.