معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: ۲۵۸ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده و به این ترتیب از تخلیه سالانه بیش از یک میلیون و ۴۱۶ هزار و ۸۲۴ مترمکعب آب از سفره‌های زیرزمینی، طی سه ماه نخست سال جاری در استان تهران جلوگیری شد.

۲۵۸ حلقه چاه غیرمجاز آب در استان تهران مسدود شد

به گزارش قدس آنلاین، رضا کیایی پور افزود: این تعداد چاه غیرمجاز برای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب‌های زیرزمینی، در مجموع به عمق ۸ هزار و ۱۶۲ متر و میزان آبدهی ۱۸۱.۹۶ لیتر بر ثانیه، توسط امور منابع آب شهرهای تهران، شهریار، شهرری، رباط‌کریم، فیروزکوه، دماوند، اسلام‌شهر، ورامین، پاکدشت و شمیرانات مسدود شد.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد چاه‌های مسدود شده به ترتیب توسط امور منابع آب شهرری، ورامین، تهران و پردیس انجام شد.

کیایی پور خاطرنشان کرد: به‌منظور مدیریت و کنترل میزان بهره‌برداری از چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری، تعداد ۲۴۲ دستگاه کنتور هوشمند نیز روی چاه‌های مجاز نصب شد.

به گفته وی در مدت یاد شده با اخذ دستور قضایی، ۲۸۷ حلقه چاه غیرمجاز نیز شناسایی شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران با تأکید بر اینکه ۱۳۱۳ حکم قضایی صادر و ۳۴۲ دستور قضایی نیز اخذ شده است، افزود: بیش از ۱۹۲ هزار و ۳۵۱ مترمربع از اراضی بستر و حریم رودخانه‌های استان تهران در سه ماه سال جاری رفع تصرف شد.

کیائی پور ضمن هشدار به سودجویانی که اقدام به حفر غیرمجاز چاه‌ها و برداشت آب می‌کنند، گفت: به‌محض شناسایی چاه حفاری شده غیرمجاز، با کمک دستگاه قضایی نسبت به انسداد آنها اقدام فوری می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.