لیونل مسی، ستاره آرژانتینی، در گفتگو با بین اسپورت از خاطرات سال عجیبی که در پاری سن ژرمن و تیم ملی آرژانتین پشت سر گذاشته صحبت کرده است.

مصاحبه مفصل و جذاب لیونل مسی با بین اسپورت

مسی پس از اتمام قراردادش با پاری سن ژرمن تصمیم گرفت از این باشگاه جدا شود و بسیاری معتقد بودند که او فصل سخت و دشواری را در این تیم سپری کرده است. 

اما به نظر نمی‌رسد که این بازیکن هم چنین نظری داشته باشد. او در گفتگو با بین اسپورت از بهترین احساسی که با تیم ملی کشورش تجربه کرده حرف زد و همچنین تاکید کرد که در فصل دوم حضورش در پاری سن ژرمن شرایط بسیار خوبی را تجربه کرده است.

پیوستن به پاری سن ژرمن:« من به پاریس آمدم چون این باشگاه را دوست داشتم. چون دوستانی در اینجا داشتم و افراد بسیاری در رختکن بودند که با آنها آشنایی داشتم. هم تیمی‌هایم از تیم ملی آرژانتین و هم تیمی‌هایی که قبلا با هم برخورد داشتیم. به نظرم می‌آمد که ورای شرایط باشگاه، می‌توانم به خوبی با شرایط سازگار شوم و وضعیتم راحت‌تر از هر تیم دیگری بود که می‌توانستم به آن ملحق شوم. به همین دلیل تصمیم گرفتم به این باشگاه بیایم.

حقیقت این است که سازگاری با این شرایط بسیار دشوارتر از چیزی بود که من انتظار داشتم. جدای از این واقعیت که افرادی را در رختکن می‌شناختم و با آنها رابطه داشتم، سازگاری با تغییرات سخت بود. من دیر به تمرینات اضافه شدم، در پیش فصل حضور نداشتم، سازگاری با باشگاه جدید، سبک بازی جدید، هم تیمی‌های جدید، به شهر پاریس در ابتدا برای من و خانواده‌ام واقعا سخت بود.»

توپ طلا:« کسب توپ طلا واقعا عالی بود. دریافت این جایزه به خاطر اهمیتی که دارد احساس زیبایی است چون آخرین توپ طلایی که به دست آوردم به خاطر دستاوردهایی بود که با تیم ملی آرژانتین داشتم که شخصا برای من و برای کل تیم آرژانتین بسیار خوب بود. بنابراین این خاطره زیبایی است که تا ابد با من خواهد بود. 

پس از آن در ماه دسامبر وقتی برای سپری کردن تعطیلات به آرژانتین رفتم، به ویروس کرونا مبتلا شدم و همین باعث شد که بازگشتم به تاخیر بیفتد. یک ماه را به شکلی تراژیک بیرون از زمین بودم، نتوانستم تمرین کنم و همین کار را برای بازگشتم به دوران اوج و آمادگی فیزیکی سخت کرد، بنابراین به طور کلی سال بسیار پیچیده‌ای بود.»

سال دوم حضور در پاریس:« حقیقت این است که شروع فصل دوم برای من بسیار خوب بود چون توانستم در تمرینات پیش فصل حضور داشته باشم، کاری که پیش از این به شما گفتم که نتوانسته بودم در فصل اول انجام دهم. توانستم از ابتدا در کنار هم تیمی‌هایم باشم. درست است که بازیکنان بسیاری به تیم اضافه شدند، بازیکنان جدید بسیاری داشتیم و در عین حال بازیکنان بسیاری هم جدا شدند. همچنین عادت کردن به سبک جدیدی از بازی با مربی جدید هم بود اما در حقیقت در ابتدای فصل احساس راحتی بسیاری داشتم.

فکر می‌کنم همانطور که گفتم، در ابتدا احساس خوبی از سبک متفاوتی از شروع فصل داشتم، در شهر راحت بودم، از این زندگی جدید و حضور در این باشگاه که حالا شناخت بیشتری از آنها داشتم لذت می‌بردم. احساس می‌کردم در بازی کردن بسیار آزاد هستم. برگزاری جام جهانی در میانه فصل و ایجاد چنین تغییر بزرگی نه فقط برای من، بلکه برای تمامی فوتبالیست‌ها در سراسر دنیا و برای تمامی تیم‌ها دشوار بود اما در مجموع همانطور که گفتم، احساس خیلی خوبی داشتم.»

جام جهانی 2022:« ما همیشه باور داشتیم که هربار برای بازی در رقابتی می‌رویم، با این قصد وارد آن رقابت می‌شویم که قهرمان شویم. اما در حقیقت، می‌دانستیم که یکی از مدعیان هستیم اما این مسابقات بسیار دشوار است. اتفاقات زیادی باید رخ می‌داد. یادم نیست که آیا به این فکر می‌کردیم که قهرمان خواهیم شد یا خیر اما مدعی اصلی قهرمانی بودیم، همانطور که بسیاری از تیم‌های دیگری که احترام بسیاری برای آنها قائل بودیم مدعی بودند. ما پس از دستاوردهایی که داشتیم، مانند کوپا آمه‌ریکا اعتماد به نفس زیادی داشتیم و همه چیز در مسیر درستی قرار داشت و بازیکنان بسیار مطمئن بودند. این خیلی خوب بود. ما با این هدف به جام جهانی رفتیم که به هدف‌مان برسیم.»

شکست برابر عربستان:« فکر می‌کنم بازی اول یکی از لحظات کلیدی بود، جدای از این واقعیت که ضربه بزرگی برای ما بود. من فکر می‌کنم از آنجا به بعد بود که ما شروع به فکر کردن و ارائه بازی متفاوتی کردیم چون فهمیدم که نمی‌توانیم هیچ اشتباه دیگری داشته باشیم و هر اشتباهی ممکن است باعث حذف ما از این رقابت‌ها شود. این لحظه‌ای کلیدی بود چون ما انتظار این شروع و شکست در بازی اول برابر عربستان سعودی را نداشتیم، خصوصا چون این تصور را داشتیم که این قرار است آسان‌ترین بازی گروهی ما باشد و کاملا برعکس شد. این یکی از لحظات دشوار برای ما بود. 

پیروزی برابر مکزیک باعث شد که دوباره این تصور را داشته باشیم که می‌توانیم با همان آرامشی که تا قبل از بازی اول در جام جهانی بازی کرده بودیم، به میدان برویم. حقیقت این است که امروز وقتی با همه اتفاقاتی که رخ داد، به آن روزها نگاه می‌کنیم، با این که ضربه سختی در آن زمان بود اما ضربه‌ای در زمان درست برای بود و در نهایت به نفع ما تمام شد.»

قهرمانی در جام جهانی 2022:« هم تیمی‌هایم بسیار از کسب عنوان قهرمانی جهان برای من خوشحال و هیجان‌زده بودند. فکر می‌کنم تعداد بسیار زیادی از هواداران فوتبال بودند که جدای از حمایت از تیم ملی کشورشان، در عین حال می‌خواستند که آرژانتین به خاطر من قهرمان شود. این برای من احساسی خارق العاده بود چون مردم چنین نظری داشتند و می‌خواستند قهرمانی من را ببینند. خدا را شکر این اتفاق رخ داد.»

تغییر ایجاد شده پس از قهرمانی در قطر:« قهرمانی در جام جهانی باعث نشد که چیزی در زندگی روزمره یا تمرینات و بازی من تغییر کند. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که من و ما قهرمان جام جهانی شدیم، که یک ستاره دیگر را در تاریخ جام جهانی از آن خودمان کردیم و این چیزی است که پیش از این هم گفته بودم. دیگر چیزی نیست که به دست بیاورم، همه چیز را به دست آوردم.»

بازگشت به پاریس پس از قهرمانی:« همانطور که قبلا گفتم، برای من همه چیز مثل سابق بود. جدای از این واقعیت که من باید به کشوری برمی‌گشتم که در فینال مقابلش بازی کرده و جام قهرمانی جام جهانی را در مقابل آنها بالای سر برده بودم. اما من شرایط و اهدافم در این باشگاه مثل قبل بود. نمی‌دانم که شرایط برای آنها هم مثل قبل بود یا تفاوتی داشت و نگاهی که در فرانسه به من داشتند مانند روزهای قبل از غلبه بر آنها در فینال بود اما واقعا چیزی برای من تغییر نکرده بود.»

شکستن رکورد بیشترین گل زده در پنج لیگ معتبر اروپایی:« شکستن این رکوردها خیلی برایم مهم نیست. همانطور که قبلا گفتم، در این برهه از زندگی حرفه‌ای دیگر روی چنین مسائلی تمرکز نمی‌کنم. تمام تمرکزم روی افتخاراتی است که می‌توانم با تیم ملی آرژانتین و در سطح باشگاهی کسب کنم. به اندازه کافی خوش شانس بودم که بتوانم قهرمانی‌ در رقابت‌هایی مانند لیگ قهرمانان یا جام جهانی باشگاه‌ها و لیگ‌ها و جام‌های حذفی را تجربه کنم. به اندازه کافی خوش شانس بودم که تمامی قهرمانی‌ها را به دست آورم و این چیزی است که واقعا در پایان دوران فوتبالم به یادگار خواهد ماند. البته که همه به دنبال رکوردها و گلزنی هستند اما من فکر می‌کنم چنین چیزی در اولویت دوم قرار دارد.»

ناکامی در لیگ قهرمانان:« همیشه گفته‌ام که هر بار فصلی را شروع می‌کنم، هدفم این است که در همه رقابت‌ها قهرمان شوم. یکی از اهداف بزرگ قهرمانی در لیگ قهرمانان بود و حقیقت این است که ما نتوانستیم در این دو سال به این هدف برسیم. بسیار از این اتفاق ناامید شدیم اما همانطور که قبلا گفتم، فکر می‌کنم باید برای قهرمانی‌هایی که در لیگ به دست آوردیم هم اهمیت قائل شویم. مشخصا این باشگاه به دنبال قهرمانی در لیگ قهرمانان است اما شما همیشه به همه اهداف نمی‌رسید. این اتفاقی است که در بارسلونا، تیم ملی و حالا اینجا برای من رخ داد. شما همیشه به دستاوردهای بیشتری امیدوار هستید و همیشه به دنبال موفقیت بیشتر می‌روید اما این فوتبال است و باشگاه‌های بزرگ زیادی در این رقابت هستند.»

شرایط سخت ماه‌های آخر در پی‌اس‌جی:« فکر می‌کنم در آغاز همه چیز عالی بود، مثل استقبالی که وقتی به پی اس جی پیوستن از من شد. اما کم کم رفتار بعضی از هواداران پاریس با من عوض شد. فکر می‌کنم بیشتر آنها هنوز همان رفتار سابق را با من داشتند اما شکافی بین من و بعضی از هواداران این تیم ایجاد شده بود که مشخصا چنین قصدی نداشتم. اما در هر حال این اتفاق همانطور که پیش از این هم برای کیلیان امباپه و نیمار رخ داد، برای من هم رخ داد و من می‌دانم که چنین رفتاری با آنها هم انجام شده بود. اما من سعی کردم به افرادی که به من احترام می‌گذاشتند توجه کنم، همانطور که از زمان حضورم در این تیم به همه احترام گذاشته بودم. همه داستان همین بود.»

دلیل افت چند ماه آخر در پی‌اس‌جی:« من 35 سال دارم و دیگر شبیه 10 سال پیش و زمانی که در بارسلونا بودم نیستم اما شرایط به این شکل پیش رفت. فکر می‌کنم سال اول به خاطر تغییر شرایط برایم بسیار دشوار بود اما سال دوم خیلی بهتر بود. احساس راحتی داشتم. همانطور که گفتم، برگزاری جام جهانی در ابتدای فصل کار را سخت کرد. چنین اتفاقی همه را تحت تاثیر قرار داد. بازیکنانی بودند که دیرتر برگشتند، بعضی بازیکنان در وسط فصل به تعطیلات رفتند، مصدومان بسیاری داشتیم که تاثیر بسیاری روی ما داشت و مجبورمان کرد تاکتیک را عوض کنیم چون این مصدومان بازیکنان مهمی مانند نیمار بودند. بنابراین، فکر می‌کنم جام جهانی در شرایط مختلفی به خاطر زمانبندی‌اش روی همه چیز اثر گذاشت. فکر نمی‌کنم این توجیه باشد چون بسیاری از بازیکنان در جام جهانی حضور داشتند اما فکر می‌کنم به طور کلی سطح لیگ یا قهرمانان کمی در اثر این خستگی پایین آمد، حتی با این که ما قهرمان لیگ شدیم. همه به دلایل مختلف با شرایط متفاوتی به مسابقات برگشتند.»

رضایت از زندگی حرفه‌ای:« حقیقت این است که من به مهم‌ترین هدفی که داشتم که قهرمانی در جام جهانی با تیم ملی کشورم بود رسیدم و با توجه به همه اتفاقاتی که رخ داد، این اتفاقی خارق العاده بود. همانطور که همیشه گفتم، هرگز به جوایز فردی فکر نمی‌کردم و هرگز آنها برایم بیشتر از جوایز تیمی ارزش نداشتند. برای من رسیدن به دستاوردهایم با تیم ملی آرژانتین و کسب این دستاوردها در سطح فردی و باشگاهی باعث شد که زندگی حرفه‌ای فوق العاده‌ای داشته باشم.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.