نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر احقاق حقوق زائران و نظارت بر عملکرد مسئولان حج تاکید کرد و گفت: چشم امید زائران به عملکرد مدیران نظارت و بازرسی است.

تأکید نماینده ولی فقیه بر احقاق حقوق زائران

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در نشست با مدیر و کارشناسان نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری که امروز در مکه مکرمه برگزار شد، اظهار کرد: از آنجایی که اولویت بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت رعایت حقوق زائران است، نقش مدیریت نظارت و بازرسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان این که‌ امید زائران به عملکرد شماست، افزود: اگر مسئولی از وظایفی که برعهده‌اش بوده تخطی کند به شما گزارش می‌دهند و زائران چشم‌ امید به شما دارند تا حق او را برگردانید؛ بنابراین نباید غفلت کنید چرا که مدیون زائر می‌شوید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تأکید کرد: آفت دیگر این غفلت، این است مدیری که غیرعمد کوتاهی کرده است همچنان روی اشتباهش باقی خواهد ماند و این رفتار برایش عادی خواهد شد و آن را تکرار خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب میدان دادن به جوان‌ترها را در عملیات حج امسال یکی از نقاط قوت آن دانست و ادامه داد: این که امسال به نیروهای جوان متخصص و کاربلد میدان بیشتری داده شده اتفاق بسیار خوبی است که می‌تواند برای سال‌های آینده کیفیت ارائه خدمات به زائران را افزایش دهد.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان این که زائران ایرانی قدردان زحمات خادمان خود در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت هستند، گفت: جمع زیادی از زائران از خدمات ارائه شده راضی هستند. برخی از روی نداشتن اطلاعات اظهار نظر می‌کنند و برخی هم در مورد کمبودها و مشکلات پیش داوری می‌کنند که وظیفه مسئولان است با روی باز شنونده انتقادات و مطالب آن‌ها باشند و توضیحات لازم را ارائه کنند تا ذهن آن‌ها روشن شود.

وی ادامه داد: همیشه باید به زائران حق داد که مسائل مربوط به خود را مطرح کنند و پاسخ هم از مسئولان بگیرند. این‌ها بندگان خوب خدا هستند که باید بهترین شرایط برای حضورشان در حج فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به مدیران توصیه کرد که اگر گزارشی از وضعیت عملیات حج ارائه می‌دهند براساس مطالعه کافی، اطلاعات دقیق و بررسی‌های کامل باشد تا تأثیرات مثبتی در بهبود عملیات حج برای سال‌های آینده داشته باشد.

وی با بیان این که باید از واقعیت‌ها دفاع کنیم، ادامه داد: با این حال باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بین ناظر و منظور تداخل ایجاد نشود؛ مدیران ما باید در ارائه گزارش‌ها واقع گرا و صادق باشند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان از مدیران نظارت و بازرسی خواست برای احقاق حقوق زائران تمام تلاش خود را به کار گیرند تا آن‌ها بدون کمترین مشکل اعمال حج خود را انجام دهند و با خاطره‌ای خوش به کشور بازگردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.