معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان این که تشکیل وزارت بازرگانی منتفی نشده است گفت: در صورت تشکیل وزارت بازرگانی، نیاز به معرفی دو وزیر جدید نیست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور: وزارت بازرگانی در صورت تشکیل، از وزارت صمت تفکیک می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در مصاحبه با رادیو با رد این شایعه که موضوع تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس منتفی شده است، گفت: در گفتگویی که با رئیس مجلس داشتم، اظهار امیدواری کردند که این موضوع در دستور کار مجلس قرار گیرد چون در کمیسیون مربوطه این موضوع نهایی و تصویب شده است. تشکیل وزارت بازرگانی در دستور کار مجلس قرار داشت اما اتفاقاتی افتاد که فعلا از اولویت خارج شده است اما امیدوار هستیم به زودی دوباره در دستور کار مجلس قرار گیرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره معارفه وزیر صمت و قوت گرفتن این موضوع که تشکیل وزارت بازرگانی منتفی شده است، اظهار کرد: تا زمانی که هنوز قانون تغییر نکرده است باید بر مبنای قانون موجود عمل کنیم و بنابراین آقای علی آبادی برای هر سه بخش صنعت، معدن و تجارت پیشنهادات خود را مطرح کرد.

وی اشاره کرد: بار مسئولیت وزارت صمت و همچنین وزارت جهاد کشاورزی در کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار سنگین است و نیاز به تشکیل وزارت جداگانه یعنی وزارت بازرگانی وجود دارد. در مقطعی، برخی از نمایندگان پیشنهاد تشکیل سازمان را داده بودند که البته در نهایت کلیت مجلس با تشکیل سازمان مخالفت کردند.

حسینی با بیان اینکه در صورت تشکیل وزارت بازرگانی، این وزارت خانه از وزارت صمت تفکیک می‌شود، اظهار کرد: در صورت تشکیل وزارت بازرگانی، نیاز به معرفی دو وزیر جدید نیست و فقط بخشی از مسئولیت‌های وزیر صمت کاهش پیدا می‌کند و به وزارت خانه بازرگانی تفویض می‌شود. همچنین بخشی از وظایف وزارت جهاد کشاورزی هم به وزارت بازرگانی منتقل خواهد شد.

وی درباره ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی تصریح کرد: اگر این کار انجام شود، قطعا هم به نفع تولید و هم به نفع توزیع دقیق و عادلانه و همچنین به سود صادرات در کشور خواهد بود زیرا همه این مسئولیت ذیل یک وزارت خانه و وزیر قرار می‌گیرد و ساماندهی بهتری برای آنها انجام خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره زمان بندی بررسی تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس گفت: اگر روال عادی طی شده بود باید این هفته در مجلس موضوع تشکیل وزارت بازرگانی مطرح می‌شد زیرا این یک لایحه دو فوریتی است و این بدان معنا است که پس از بررسی در کمیسیون تخصصی، بلافاصله در صحن علنی مجلس بررسی شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.